"ه‍ژیر مهر افروز"، خواننده گفت: گروه آیان به مناسبت تولد مولانا در جشن عرس در ترکیه موسیقی قلندری اجرا می‌کند.

هژیر مهر افروز خواننده پاپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: 10 سال است که گروه آیان هر سال در جشن عُرس که به مناسبت تولد مولانا در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. امسال نیز قصد داریم با شکوه تر از سال‌های گذشته کنسرت اجرا کنیم. این مراسم از تاریخ 19 تا 23 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: روز به روز بر طرفداران و اندیشه‌های مولانا افزوده می‌شود و علاقه مندان این عارف نامی هر سال خود را به قونیه و مراسم مولانا می‌رسانند که گروه آیان هم کنسرت‌های قلندری خود را در این مراسم اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان ایرانی و کسانی که مولانا به زبان آن‌ها صحبت کرده است، موسیقی، طرب، عشق و قلندری خاصی را در این مراسم ارائه می‌دهیم.

مهر افروز در توضیح موسیقی قلندری گفت: موسیقی ایرانی،‌ موسیقی ردیفی و دستگاهی است که بر اساس موسیقی مقامی شکل گرفته و ریشه در اندیشه‌های بکر عرفانی دارد.

وی همچنین ادامه داد: موسیقی قلندری، قواعد خاصی را نمی‌پذیرد و مانند شعر مولانا که از اصول و قواعد شعری گفته شده است،‌ فارغ از تکنیک و صنعت عمل می‌کند، در واقع تکنیک و صنعت در اختیار شور و حال موسیقی قرار گرفته است و نه بالعکس.

وی بیان کرد: آلبوم "من خانه نمی‌دانم" در کنسرت تیر ماه رونمایی و آلبوم "لامی" به معنی فرزند معنوی در کنسرت 20 مهر ماهه رونمایی شد. البته به دلیل برخی ناهماهنگی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طولانی شدن دوره زمانی مجوز نهایی آلبوم، ما نتوانستیم آلبوم را بر اساس زمان بندی تعیین شده توزیع کنیم و تا اوایل آبان ماه آلبوم "لامی" وارد بازار خواهد شد.

وی با انتقاد از این ناهماهنگی‌ها در برنامه ریزی گفت: هنر و موسیقی تاثیر مستقیمی روی فرهنگ سازی داشته و باید با بزرگان در این زمینه همکاری بیشتری شود، چون این گونه مسائل به فرهنگ سازی آسیب می‌رساند.

وی در پایان همکاران خود در گروه آیان را اینطور معرفی کرد:  شاهد علیزاده (تنظیم کننده و نوازنده پیانو و تار)، نوید رهبر (مدیر گروه آریان و نوازنده سینتی سایزر)، کیوان فرشید نیا (نوازنده گیتار باس)،‌ فرزاد فخرالدین (نوازنده گیتار الکتریک)، امین طاهری (نوازنده درامز)، شهریار ناظری (نوازنده دف)، فرهاد صفری (نوازنده تنبک  و ساز‌های کوبه‌ای)، حسین حسینی (نوازنده نی)، مجید مظاهری (نوازنده کمانچه)، امین سیابلی، نوازنده عود) و همچنین خودم (خواننده، آهنگساز، نوازنده تا و نجوا) و سرپرست گروه هستم.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.