انتشار تصاویر قتل مرد بی‌خانمان سیاهپوست در میشیگان نشان می‌دهد نیروهای پلیس آمریکا در سال 2012، 46 گلوله به سمت وی ،که معلول ذهنی بوده‌است، شلیک کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، انتشار تصاویر قتل مرد بی خانمان سیاهپوست در میشیگان نشان می دهد نیروهای پلیس آمریکا چهل و شش گلوله به سمت او شلیک کرده اند. 

 تصاویری که عابری از قتل" میلتون هال" ضبط کرده بود نشان می دهد این سیاهپوست بی خانمان که در ژوئیه 2012 در پارکینگ یک مرکز خرید خودرو در منطقه ساگیناو در میشیگان آمریکا بر اثر تیراندازی ماموران پلیس کشته شد، 46 بار هدف تیراندازی ماموران پلیس قرار گرفت. این در حالیست که گزارش‌ها نشان می دهد او یک چاقوی جیبی کوچک همراه خود داشته و تهدید جدی برای پلیس نبوده است.

میلتون هال هنگام مرگ 49 سال داشت و معلول ذهنی بود. میلتون هال پیش از این درگیر مشاجره با یکی از مسئولان فروشگاه شده بود که پلیس مداخله کرد و از او خواست چاقوی خود را زمین بگذارد. اما او به سمت پلیس حرکت کرد و چند مامور پلیس که او را محاصره کرده بودند بارانی از گلوله را به سمت او شلیک کردند. شدت تیراندازی به حدی بوده است که شاهدان گفتند او آنی ، بی حرکت به زمین افتاد. گفته می شود دستکم چهارده گلوله به بدن او اصابت کرده بود. تصاویر و شواهد نشان می دهد در حالیکه این فرد روی زمین افتاده و خونریزی می کند، ماموران به بدن بی جان او دستبند می زنند. حتی یکی از ماموران نیز ظاهرا لگدی به پشت او می زند. این رفتار پلیس حتی تعجب برخی از رهگذران را نیز بر می انگیزد طوری که یکی از آنها فریاد می زند چه لزومی داشت پلیس این همه به او شلیک کند. قتل این سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست باعث اعتراضاتی شد و مردم خواستار محاکمه مامورانی شدند که به او شلیک کردند. اما دادستان منطقه و وزارت دادگستری آمریکا حاضر نشدند این ماموران را محاکمه کنند و تاکید داشتند این عمل آنها در برابر تهدیدی که این مرد داشت، توجیه پذیر بوده است. سخنگوی پلیس ادعا کرد میلتون هال سابقه جنایی داشت اما خانواده او می گویند او فقط مرتکب جرائم سبک غیرجنایی و غیرخشونت آمیز شده بود. 

جوئل هال مادر میلتون مرگ پسرش را یک قتل توصیف کرد که جوخه آتش با لباسهای یونیفرم انجام دادند. او گفت پسرش برای برابری حقوق سیاهان مبارزه می کرد و با روزا پارکس فعال سرشناس حقوق مدنی همکاری داشت. 

جوئل هال افزود خون او همانند آب جاری شده بود در حالیکه او هیچ تهدیدی برای پلیس نبود و فقط یک چاقوی کوچک همراه داشت. او اصلا فکر نمی کرد پلیس چنین کاری با او بکند. هنوز عدالت درباره او اجرا نشده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار