دادستان‌های آمریکا بار دیگر پرونده تحقیقاتی درباره بانک‌های ناقض تحریم‌های ایران را می‌گشایند

نیویورک تایمز به نقل از برخی وکیلان آمریکایی گزارش داد دادستان‌های آمریکا در حال بازگشایی پرونده تحقیقاتی درباره بانک‌های بزرگی هستند که متهمند تحریم‌های ایران را نقض کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نیویورک تایمز به نقل از برخی وکیلان آمریکایی گزارش داد دادستان‌های آمریکا در حال بازگشایی پرونده تحقیقاتی درباره بانک‌های بزرگی هستند که متهمند تحریم‌های ایران را نقض کرده‌اند. از جمله این بانک‌ها، بانک استاندارد چارترد و بانک توکیو میتسوبیشی می‌باشند.

نیویورک تایمز نوشت: دادستان‌های آمریکایی در واشنگتن و نیویورک بار دیگر پرونده‌ای را علیه استاندارد چارترد بازگشایی کردند که بر اساس آن، این بانک در سال 2012 به معامله میلیاردها دلار برای ایران و چند کشور دیگر تحریم‌شده آمریکا متهم بود.

این دادستان‌ها همچنین پرونده‌ای را علیه بانک توکیو-میتسوبیشی گشودند که در سال 2013 شکل گرفته بود و طی آن شعبه این بانک در نیویورک متهم بود با ایران معامله کرده است. این روزنامه نوشت: این بانک متهم است قصور خود را ناچیز انگاشته است.

این گزارش افزود دادستان‌های آمریکایی به دنبال مصالحه‌ای تازه با این بانک خواهند بود که در صورت نهایی‌شدن مستلزم پرداخت مجازاتی مالی به مبلغی بیش  از 250 میلیون دلاری خواهد بود که این بانک سال گذشته پرداخت کرد.

این گزارش افزود شرکت مشاوره پرایس‌واتر‌هاوس‌کوپر نیز که به این بانک ژاپنی مشاوره می‌داده است مورد پیگرد قرار خواهد گرفت. 

نیویورک تایمز در پایان نوشت: مقامات هیچ یک از این موسسات برای اظهارنظر در دسترس نبودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار