قائم مقام دبیر کل سازمان ملل:

امیدوارم بتوانم از تجارب مسئولان ایران برای ایجاد صلح جهانی بهره ببرم

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: با توجه به سوابق دیرینه دوستی و همکاری‌های فراوانی که بین من و مسئولان ایران وجود دارد امیدوارم که گفتگوها در این کشور گام موثری در جهت برقراری صلح و ثبات جهانی باشد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، یان الیاسون صبح امروز پس از دیدار با کمال خرازی به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع رفت و با علی‌اکبر ولایتی رئیس این مرکز دیدار داشت.
 
وی با ابراز خرسندی از فرصت به وجودآمده برای گفتگو و تعامل بیشتر میان طرفین خاطرنشان کرد: در دوران گذشته که من وزیر خارجه سوئد بودم نیز میان دو کشور روابط دوستی و همکاری وجود داشت.
 
ولایتی نیز با ابراز رضایت از همکاری‌های قبلی با الیاسون زمینه‌های همکاری طرفین را مناسب دید و از حضور وی به عنوان معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در ایران ابراز خرسندی کرد.
 
گفتنی است؛ الیاسون که در جریان جنگ ایران و عراق به عنوان مشاور دبیر کل سازمان ملل در گروه میانجی این سازمان حضور داشت، امروز به منظور بررسی اوضاع منطقه به ویژه سوریه و گروه‌های تروریستی با ولایتی گفتگو و اظهار امیدواری کرد که بتواند از تجارب مسئولان ایرانی در ایجاد صلح و ثبات جهانی بهره برداری کند.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.