بزرگداشت روز سازمان ملل در تهران با حضور قائم مقام "بان کی‌مون" و "عراقچی"

مراسم بزرگداشت روز سازمان ملل متحد با حضور قائم مقام دبیرکل سازمان ملل و معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، مراسم بزرگداشت روز سازمان ملل متحد با حضور یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه صبح امروز -چهارشنبه- در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد.
 
در این مراسم که شمار زیادی از مسئولان دفاتر و نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در تهران و سفیران و نمایندگان خارجی مقیم ایران و سازمان‌های بین‌المللی حضور داشتند، پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد قرائت شد.
 
در پیام دبیرکل سازمان ملل با اشاره به چالش‌های بزرگ و پیچیده جهانی از جمله پدیده تروریسم، بر ضرورت پایبندی کشورها به منشور ملل متحد تأکید شده است.
 
عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز در سخنانی با اشاره به منازعات و چالش‌های گوناگون ازجمله تروریسم، تجاوزهای نظامی، نقض حاکمیت کشورها، افراطی‌گری و اقدامات خشونت‌آمیز ازجمله پدیده داعش و القاعده، تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید با فقر و نابرابری و بی‌عدالتی به عنوان عوامل بروز خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها مقابله کند.
 
یان الیاسون نیز گفت: جهان امروز با خطرها و منازعات پیچیده و گوناگونی روبروست که مقابله با آن به همکاری و مشارکت جمعی همه کشورهای عضو سازمان ملل نیاز دارد.
 
در این مراسم همچنین به پاس همکاری‌های نزدیک و منظم ایران با سازمان ملل، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل لوح سپاس و تقدیری به سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه اهدا کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.