شناسایی و پایش آلاینده‌های زیست محیطی منطقه 4

تعاون امور شهری و محیط زیست منطقه 4 گفت: اداره محیط زیست و نواحی 9 گانه اقدام به جمع‌آوری فهرست انواع گونه‌های و خصوصیات از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی کرد.

حمید ناصحی معاون امور شهری منطقه 4 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، به منطور یکپارچه‌سازی و ایجاد هماهنگی بین کارشناسان و تهیه بانک ژنتیکی در یک چار چوب یکسان و شخص جلسه‌ای در خانه محیط زیست پهنه شرق تهران برگزار شد.

وی افزود: با توجه به تناسب موضوع با مطالعات تهیه اطلس زیست محیطی منطقه چهار نمایندگان شرکت مشاور منطقه در این جلسه حضور یافته و هماهنگی‌های لازم بین منطقه نواحی و مشاور انجام شد.

ناصحی ضمن ارایه نتایج  حاصل از مذاکرات انجام شده گفت: مقرر شد که بانک ژنتیکی که در گزارشات ماهانه تهیه می‌شود در قالب یک خدمت فرمت قرار گیرد که از نتایج آن در اطلس زیست محیطی نیز استفاده گردد ضمن اینکه شرکت مشاور نیز بازدیدهای میدانی را در سطح منطقه و پارکهای جنگلی اطراف انجام و اطلاعات مورد نیاز را با همکاری منطقه و نواحی جمع‌آوری و طبقه‌بندی کنند.

وی گفت: چنین گروه مشاور با همکاری کارشناسان محیط زیست منطقه و نواحی نه‌گانه اقدام به شناسایی منابع شاخص آلودگی در سطح منطقه کرده و پایش آلاینده‌های توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست انجام می‌گیرد.

ناصحی در پایان گفت: با توجه به نتایج بررسیهای میدانی و نمونه‌برداری و آنالیز آلاینده‌ها مدلسازی انتشار آلاینده های زیست محیطی در قالب اطلس زیست محیطی منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار