رمز گشایی کیهان با لیزر + عکس

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محققان در حال یافتن راه‌هایی برای رمز گشایی کیهان بدون سفر به فضای خارج از زمین هستند.

این کار به کمک لیزر‌های پلاسمایی صورت می‌گیرد. از تکنیک‌های لیزر استفاده می‌شود به طوری که رمز گشایی‌های صورت گرفته کمک‌های فراوانی در شناخت برخی از پدیده‌ها انجام گرفته است.




این لیزر‌های پلاسمایی با گرم شدن ۱ میلیون درجه به کار افتاده و در نوع خود مننحصر به فرد است.

محققان با استفاده از تابش این لیزر به نقطهٔ دلخواه و استفاده از جمع کننده‌های بازتابندهٔ نور به آنالیز و رصد اطلاعات بازگشتی اقدام می‌نمایند.

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند، ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال کنده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرزی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.
 
نخستین بار طرح اولیه لیزر (میزر) را انیشتن داد. کار لیزر به این گونه‌است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.

شوک‌های میدان مغناطیسی در فضا که پیش بینی‌های محققان را سخت می‌کند و عملا سفر به فضا را ناممکن می‌سازد با این روش حل شده و رمز گشایی‌های فراوانی انجام گرفته است.


انتهای پیام/
برچسب ها: کیهان ، لیزر ، نور ، پرتو ، فوتون ، فرکانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار