دبیرکل بنیاد هابلیان گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استقلال خواهی ملت ایران در سرزمین‌ها و کشورهای مختلف طرفداران بیشتری را پیدا کرده، درواقع این نوید را می‌دهد که این فرهنگ یک "فرهنگ با منطق" است که در آینده‌ای نه چندان دور جهان اسلام را در بر خواهد گرفت.

"محمدجوادهاشمی‌نژاد"درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش ایران در استکبار ستیزی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ وضعیت خاص اعتقادی مردمانش و موقعیت جغرافیایی خاص، طبعا در طول سال‌های متمادی مورد هجمه کشورهای بیگانه بوده است.

وی با اشاره به تاریخ باشکوه گذشته ایران، ادامه داد: با توجه به تاریخ گذشته ایران، جمهوری اسلامی ایران در طول چند صد سال گذشته در مقابل تهاجم بیگانگان، واکنش‌های بسیاری را از خود نشان داده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در طی حکومت  50 ساله،  پهلوی‌ها در صدد بودند که ایران را به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در اختیار غرب و به سرکردگی آمریکا قرار دهند، اما ملت ایران با تکیه بر اعتقادات خود، جلوداری مراجع تقلید، رهبران اسلامی و در راس آنها امام راحل، در مقابل سلطه استعمارگر امپریالیسم ایالات متحده ایستادگی کردند و توانست در قرن بیستم که عصر پیشرفت‌ها و آگاهی‌های بشریت بود، شکل متدینی از حکومت‌داری و سیستم اداره کشور را به دنیا نشان دهند.

 هاشمی‌نژاد اظهار داشت: ملت ایرن توانستند با تکیه بر اعتقادات و عزم راسخ خود در مقابل جبهه شرق و غرب و در مقابل استعمار آنها ایستادگی  و تصمیمات خودشان را اتخاذ کنند.

وی افزود: قطعا حرکت ملت ایران صدمه بسیار سنگینی را به استکبار، به خصوص آمریکا که جمهوری اسلامی ایران را جزئی از داشته‌های خودش محسوب می‌کرد و در طول حیات ننگین رژیم پهلوی در حال غارت منابع ملت ایران بود، وارد کرد.

دبیر کل بنیاد هابیلیان گفت: خوشبختانه استکبار روزبه‌روز در مقابل افکار انقلاب اسلامی مجبور به عقب نشینی شده است و اگر در 35 سال بعد از انقلاب اسلامی نگاه کنیم می‌بینیم که در هر جبهه‌ای که آنها وارد شده‌اند شکست خورده و مجبور به عقب نشینی هستند.

هاشمی‌نژاد در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استقلال خواهی ملت ایران در سرزمین‌ها و کشورهای مختلف طرفداران بیشتری را پیدا می‌کند، این نوید را می‌دهد که این فرهنگ یک "فرهنگ با منطق" است که در آینده‌ای نه چندان دور جهان اسلام را در بر خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار