اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر امروز پس از بازدید از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ای صداوسیما با رئیس رسانه‌ی ملی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در این دیدار اقدامات رسانه‌ی ملی در حوزه فنی و رویکرد توسعه‌محوری صداوسیما را غرورآفرین خواند و گفت:‌ این که صداوسیما با مدیریت درست و برنامه‌ریزی منطقی از ظرفیت و توان کشور در پیشبرد اهداف فنی و ارتباطی خود بهره‌برداری کرده است، قابل تقدیر است.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چشم‌انداز 20 ساله کشور و لزوم توجه بیش از پیش به توسعه صنایع صنایع و بهره‌برداری درست از منابع افزود: برای موفقیت بخش‌های مختلف در رسیدن به این چشم‌انداز صداوسیما نقش مهم و فوق‌العاده تأثیرگذاری دارد.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه از نیاز صنایع داخلی به حمایت‌های رسانه‌ای سخن گفت و تصریح کرد‌:‌ تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخل و تبلیغ کالاهای داخلی حرکت صنعت کشور را به سمت توسعه همه‌جانبه سرعت می‌بخشد.
 
رئیس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش مجلس در توسعه کشور به دست‌آوردهای فنی رسانه‌ی ملی و خودکفایی این سازمان در تولید فرستنده‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای تولیدکننده تجهیزات فنی و رسانه‌ای است و ارائه خدمات رسانه‌ای به سایر کشورها در دستور کار صداوسیما است.
 
مهندس ضرغامی با اشاره به استقبال مردم از شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال و لزوم سرعت‌بخشی این تکنولوژی به همه‌ی نقاط کشور افزود:‌ صداوسیما در آینده نزدیک با کمک مجلس شورای اسلامی امکان بهره‌مندی همه‌ی مردم را از تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای به ویژه استفاده مخاطبان از تصاویر با کیفیت HD فراهم کند.
 
رئیس سازمان صداوسیما در ادامه با برشمردن ظرفیت و قابلیت‌های رسانه‌ی ملی در حوزه‌ی فنی به ویژه سیگنال‌رسانی، وضعیت کنونی رسانه‌ی ملی را مطلوب توصیف کرد و اتصال مراکز مختلف صداوسیما به شبکه فیبر نوری را راهکاری مناسب برای سیگنال‌رسانی امن دانست و گفت: خوشبختانه صداوسیما با همکاری مجلس شورای اسلامی به این مهم دست پیدا کرده است.
 
در ادامه این نشست اعضاء کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با موضوعات مختلف به ویژه مسائل صنعت و معدن و همچنین تولیدات رسانه‌ای اظهارنظر کردند.
 
توجه بیشتر به فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور، ارائه برنامه‌های حمایتی از صنایع کوچک و بزرگ، لزوم تکمیل پوشش رسانه‌ای در کل کشور، تلاش برای برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت، توجه به نیازهای نیروی انسانی شاغل در حوزه صنعت و معدن، لزوم ارتباط بیشتر رسانه‌ی ملی با کمیسیون‌های تخصصی،‌ درخواست استفاده بیشتر از نمایندگان مجلس در برنامه‌های صداوسیما، توجه بیش از پیش به کارهای زیربنایی کمیسیون صنایع برای کشور و انعکاس مطلوب رسانه‌ای آن، حمایت بیش از پیش از تولیدات ملی بخشی از مطالبی بود که در این نشست طرح شد.
 
در این نشست همچنین نمایندگان عضو کمیسیون مجلس از اقدامات مؤثر صداوسیما در توسعه همه‌جانبه‌ی کشور در بخش‌های مختلف تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار