شورای مرکزی قبایل محسود با برگزاری اجلاس ویژه از تشکیل کمیسیونی برای جلب رضایت طالبان جهت مذاکره با دولت پاکستان خبر داد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، برخی منابع آگاه اعلام کردند شورای مرکزی قبایل محسود با تشکیل جلسه در منطقه تانک موضوع جلب رضایت طالبان برای آغاز مجدد مذاکرات صلح با دولت پاکستان را بررسی کردند.
 
طبق این گزارش شورای مرکزی قبایل محسود تصمیم گرفت برای احیای صلح بین طالبان و دولت کمیسیون ویژه تشکیل دهد.
 
بر اساس این گزارش، ملاقات اعضای شورای قبایل محسود با خان‌سید سجنا رهبر طالبان اولین گام برای احیای مذاکرات صلح می‌باشد.
 
خان سیدسجنا از رهبران طالبان طرفدار مذاکره است و پیش‌بینی می‌شد که با روی کار آمدن وی مذاکره طالبان با دولت پاکستان ادامه پیدا کند.
 
بعد از کشته شدن بیت‌الله محسود قرار بود خان سید سجنا رهبر طالبان شود اما وی در غم از دست دادن بیت‌الله محسود در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و بنابراین نه تنها رهبری طالبان را نپذیرفت بلکه مدتی از فعالیت دست کشید و خانه نشین شد.
 
سجنا که از دوستان نزدیک حکیم‌الله محسود نیز بود نقش کلیدی در انتخاب حکیم‌الله به عنوان رهبر جدید طالبان بعد از بیت‌الله داشت.
 
پس از اینکه «ولی‌الرحمن» معاون رهبر طالبان در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد، حکیم‌الله محسود با اصرار زیاد، خان سید سجنا را به عنوان رهبر طالبان در وزیرستان جنوبی انتخاب کرد
 
حکیم‌الله محسود نیز مانند بیت‌الله محسود، سجنا را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده بود و در تمام زمینه‌ها نظر وی را جویا می‌شد.
 
حتی گفته می‌شود این خان سید بود که حکیم‌الله محسود را راضی کرد تا با دولت پاکستان مذاکره کند.
 
قرار بود قبل از ملافضل‌الله قرار بود خان سید سجنا یا یکی از رهبران قبایل محسود به عنوان رهبر طالبان پاکستان انتخاب شود.
 
گفتنی است جنگجویان قبایل محسود رکن اصلی قدرت طالبان پاکستان هستند و در گذشته همیشه رهبر طالبان از بین اعضای قبیله محسود انتخاب می‌شد.
انتهای پیام/ ض

منبع :فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار