عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ضرب‌الاجل وزارت بهداشت در مقابله با زیرمیزی بگیران گامی موثر در حوزه سلامت

اجرای مقابله و مبارزه با متخلفان ارتکاب زیر میزی، اقدامی مثبت ارزیابی می‌شود اما باید مجازات‌ها به گونه‌ای باشد که زمینه ارتکاب مجدد از بین برود.

علی کائیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مقابله با زیرمیز بگیران یکی از آمال و آرزوهای دست نیافتنی هر فردی بوده است که دلش برای سلامت جامعه پزشکی تاکنون می‌سوخته و لذا خبر خوش وزارت بهداشت در تعیین ضرب الاجل برای مقابله با موارد احتمالی اخذ زیرمیزی باید از جانب تمام مسئولان کشور پشتیبانی و حمایت شود. 

وی گفت: البته باید موارد مقابله و اجرای قانون گام به گام و به صورت هدفمند باشد به گونه‌ای که ابتدا تذکر شفاهی و کتبی و سپس جریمه نقدی در حد زیرمیزی اخذ شده در نظر گرفته شود و سپس ضمن درج در پرونده پزشک در صورت ارتکاب مجدد به ممنوعیت کار پزشک در بازه زمانی مشخص می‌تواند از جمله شیوه‌های مقابله با زیرمیزی باشد. 

وی افزود: البته نباید فراموش کنیم روش کار در مقابله با زیرمیزی بگیران باید زیر ساخت‌های خاص خود را طی کند و ضمن از بین بردن موارد زمینه ساز در اخذ زیرمیزی از جمله تعیین حقوق مکفی برای پزشک، زمینه رقابت سالم در بخش دولتی و خصوصی نیز فراهم گردد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار