احمدی در نطق میان دستور:

بیکاری و تورم اقتصادی کشور را در رنج قرار داده است

نماینده دهلران، دره‌شهر و آبدانان گفت: اقتصاد امروز کشور از آن رنج می‌برد بیکاری و تورم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی‌محمد احمدی نماینده دهلران، دره‌شهر و آبدانان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه 6 آبان با تاکید براینکه آنچه که اقتصاد امروز کشور از آن رنج می‌برد بیکاری و تورم است گفت: خروج از رکود تا آنجا که مربوط به دوران‌های تجاری است بازه زمانی خاص خود را دارد.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات بیان داشت: با رصد تحولات آماری چند پایه شاید تسکین پذیر باشد، اما درمان پذیر نیست زیرا خروج از رکود نیازمند تلفیقی از سیاست‌های پولی و مالی تحرک بخش است که محیط کسب و کار را مورد تاثیر قرار دهد و به تدریج رکود را به رونق تبدیل کند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: درک واقعیت‌های میدانی برای متغیرهایی مانند رشد، اشتغال و سرمایه‌گذاری و امثال آن می‌تواند مبنای قضاوت قرار بگیرد نه آماری که برپایه بازه‌های زمانی کوتاه مدت است.
 
احمدی با بیان این که بحران آب در کشور مدیریت آب و تولید انرژی کارآمدی و دانش خاص می‌طلبد اظهار داشت: متاسفانه آشفتگی و فقدان آشفتگی در وزارت نیرو سمت و سوهایی را القا می‌کند که بعضا از اظهارنظرها مبنی برافزایش قیمت آب و برق آن هم در شرایط رکودی که فشار بر مردم علی الخصوص گروه‌های کم درآمد قابل تامل است.  
 
نماینده دلهران، دره‌شهر و آبدانان خطاب به وزیر نیرو گفت: از استفاده از ظرفیت هدفمندی و سوخت نیروگاه‌ها و افزایش راندمان‌های مدیریت شدت انرژی براساس تکالیف قانونی و هم چنین فروش اموال و تجهیزات مازاد این وزارتخانه می‌تواند راه حلی برای کسب درآمد باشد.
 
وی در ادامه افزود: آیا می‌دانید که فقط 10درصد آبی که ما امروزه در حال مصرف هستیم آب شرب است و 90 درصد آبی که با پرت همراه است در سایر بخش‌هاست که نیاز به مدیریت بخشی و فرابخشی دارد.  
 
احمدی اظهار داشت: وزیر کشور زمانی که تصدی این وزارتخانه مهم را برعهده گرفت با رویکرد جدید که عمدتا سیاسی و توسعه‌ای بود کار خود را آغاز کرد که متاسفانه امروز شاهد هستیم در بسیار یاز استان‌ها، مدیران استانی ما در کشور به جای انتخاب رویکرد توسعه‌ای عمدتا توان خود را معطوف به اموری کرده‌اند هیچ کمکی به خروج از رکورد و بحران‌های اقتصادی و ریل‌گذاری برای رشد ندارد.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: بیکاری در این مناطق در سایه پروژه‌های نیمه کاره و تعطیل مانند پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران و ده‌ها طرح خوابیده در استان ایلام و بیکاری سرسام آور نشان می‌دهد که گویا رویکرد توسعه‌ای که وزیر کشور به دنبال آن بود توسط مدیران استانی وی دنبال نمی‌شود.  
 
وی با تشکر از وزیر بهداشت و درمان به خاطر طرح تحول سلامت که رویکرد جدیدی در بهره‌گیری از منابع هدفمندی است بیان داشت: نکته ای که در اینجا وجود دارد نظام پرداخت است جناب وزیر باید از طریق نظام‌های درست پرداخت شرایطی را فراهم کند که تمامی سطوح بهداشت و درمان، پزشک و پیراپزشک انجام می‌دهند دریافتی داشته باشند.  
 
احمدی در پایان خاطر نشان کرد: گاهی اوقات به نظر می‌رسد که روزانه به پزشکی که باید مقیم باشد 700 هزار تومان پرداخت می‌شود اما به اندازه یک پزشک آنکارد در خدمت خود قرار ندارد، هزینه‌های سرسام اور اگر این گونه جهت گیری‌ها اصلاح نشود می‌تواند مشکل جدی را در آینده برای کشور ایجاد کند.  
انتهای پیام

برچسب ها: بیکاری ، تورم ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار