حجت الاسلام محمدیان گفت: دانشگاه جامع دانشگاهی است که می‌تواند در تبیین مبانی قرآن به لحاظ علمی و مهارتی نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌ها در حاشیه مراسم بیست و دومین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: زیباترین صورت علم اثرگذاری و تبلور آن در عمل و غایت اعمال انسان‌هاست و از آن جا که دانشگاه جامع،‌ دانشگاهی است که می‌تواند در تبیین مبانی قرآنی چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ مهارتی فعالیت کند در این زمینه نقش حائز اهمیتی دارد. 
 
وی گفت: اگر بخواهیم دانشجویی را تربیت کنیم که هم علم و هم مهارت خوبی داشته باشد، اما تعهد و امانت‌داری نداشته باشد غایت و کمال علم صورت نمی‌گیرد، لذت فضاهای دانشگاهی باید ضمن آموزش مباحث علمی، توجه به مسائل مرتبط از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دینی نیز در کنار مسائل علمی تعریف شود. 
 
وی با بیان این که مسائل فرهنگی در حرف و شعار محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد:‌ قریب به نصف فارغ‌التحصیلان بیکار مدارک مربوط به علوم انسانی را دارند که در این بین دانشگاه جامع از وضعیت بهتری برخوردار است و می‌تواند در خصوص نیازسنجی و ارتباط با بازارکار به گونه‌ای عمل کند که تمام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بدون دغدغه شغل به تحصیل ادامه دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.