هفتمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده که با حضور محمود گودرزی، رباب شهریار معاون امور زنان، مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ساعت 9:45 آغاز شد مباحث بسیاری مطرح شد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان نشست خبری به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: محروم‌ترین نقاط ورزش در کشور، شهر تهران است زیرا نسبت به جمعیت شهر، سالن ورزشی کمی داریم.

گودرزی در ادامه بیان کرد: در عرصه فعالیت‌های اجتماعی به خاطر محدودیتی که وجود دارد بهترین شکل تلاش و بهترین عملکرد نصف جامعه را زنان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بخش بانوان نسبت به آقایان از آسیب اجتماعی کمتری برخوردار هستند و این موضوع یک بحث فرابخشی و فرا سازمانی است که مشکلات خاص زیادی دارد و این موضوع را نمی‌شود در حوزه ورزش خلاصه کرد زیرا ورزش تنها یک نشاط موقت در جامعه ایجاد می‌کند.

گودرزی همچنین تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح حرفه‌ای قهرمانی، المپیک، پارآسیایی و جهانی می‌تواند قشر عظیمی از پسران و دختران را به سمت ورزش سوق دهد و ما باید امکانات لازم را در اختیار این قشر بگذاریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه اذعان داشت: ورزش به عنوان عنصر پیشگیری کننده و سالم سازی جامعه نقش اساسی دارد و نگاه ما به ورزش باید یک نگاه انسانی باشد.

وی همچنین بیان کرد: در ورزش کشورمان بطور کلی بهای زیادی به مردان می‌دهد و این موضوع باعث شده است که نقش بانوان در ورزش کم رنگ شود.

معاون امور زنان به حق از حقوق بانوان دفاع کرد و گفت: اخیرا ما شاهد بودیم که در مسابقات آسیایی اینچئون بانوان از 4سال قبل بیشتر مدال کسب کردند و این پتانسیل در ورزش بانوان وجود دارد که به جایگاه مناسب برسند.

وی همچنین بیان کرد: جانبازان و معلولین کشورمان نمایش خیره کننده‌ای از خود نشان دادند. ما باید ورزش کشورمان را ارتقا دهیم و در این امور تلاش زیادی کنیم و برای تحقق این امر از ساعت بیکاری در مدارس استفاده کردیم تا بتوانیم ورزش کشورمان را در میان دانش‌آموزان ترویج دهیم.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار