هفتمین نشست مشترک معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاورین امور بانوان و خانواده وزارت خانه و دستگاه های اجرایی صبح امروز پنجم آبان ماه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی در این مراسم داشتن روحیه جمعی و تلاش برای انسجام بخشی  به امور ورزشی در درون و برون سازمان  را از ویژگی های قابل تقدیر خانم مولاوردی دانست.
 
وزیر ورزش و جوانان به گستره فعالیت وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه در دو  حوزه ورزش و جوانان فعالیت می کند ضمن اینکه مقوله ورزش هم با جوانان سروکار دارد.

وی در ادامه به سهم بانوان در جامعه جوان اشاره کرد و گفت: بیش از پنجاه درصد جمعیت جوان کشور مربوط به بانوان است و غفلت از این پتانسیل عظیم، موجب بروز و ظهور آسیب های جدی در عرصه های مختلف و به خصوص حوزه های اجتماعی می شود. متاسفانه امروزه شاهد سوق داده شدن مسائل و معضلات گروه آقایان به سمت گروه بانوان هستیم و نمونه بارز آن اعتیاد است که روز به روز، در میان بانوان در حال گسترش است.

 گودرزی فرابخشی بودن حوزه  جوانان را مورد  تاکید قرار داد و افزود: بارها و بارها گفته ایم که مسائل جوانان، مسائلی فرابخشی و ملی است. حتی در قوانین هم اشاره شده که بیش از 18 دستگاه و نهاد در حوزه جوانان، ارائه خدمت می کنند . ولی متاسفانه در همین دستگاه ها نیز، به حوزه جوانان یا توجه نمی شود و یا اینکه در اولویت بندی آنها  سهم شایسته ای ندارد.

وی مسئله مسکن را به عنوان یکی از مسائل ملی جوانان توصیف کرد و گفت: موضوع مسکن یک موضوع  ملی است و وزارت ورزش و جوانان، نه در موضوع و نه  در اجرا نمی تواند ایفاگر نقش اجرایی باشد. چرا که وزارت ورزش و جوانان فقط یک هماهنگ کننده است و نقش آن این است که در بین دستگاه های مختلف، یک هم آوایی کاربردی ایجاد نماید و از آنها بخواهد که کار خود را در حوزه ی جوانان، به انجام برسانند.

وزیر ورزش و جوانان به نقش تعدیل کننده ورزش اشاره کرد و ادامه داد: ورزش می تواند مشکلات فراوان در عرصه جوانان را تعدیل بخشد و از مجلس محترم شورای اسلامی می خواهم  که در خصوص رفع نیازهای ورزش جوانان، توجه و عنایت  بیشتری داشته باشد تا با رفع موانع و تقویت زیر ساخت ها و گسترده کردن فضاهای ورزشی قدم های موثری برداریم.

وی  در توصیف نقش ورزش در زندگی اضافه کرد: ورزش، یک عنصر پیش گیرنده سالم ساز و مقابله  گر با معضلات اجتماعی و رفتاری است و بهترین گزینه برای پربار کردن  اوقات فراغت جامعه و بخصوص نسل جوان به شما می رود. با توجه به این امر، سازمان ها نیز باید کمک  کنند تا با تقویت ورزش، موجب کاهش معضلات حوزه جوانان شوند.

وزیر ورزش و جوانان، توزیع منابع و امکانات در حوزه ورزش بانوان را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: نگاه ما در وزارت ورزش و جوانان نگاه فمنیستی نیست، اما متاسفانه باید اذعان داشت که بانوان مظلوم واقع شده اند و نگاه رایج تاکنون تگاهی مردسالارانه بوده است. حتی در جامعه ورزشی امریکا نیز تنها 25 درصد از جایگاه های ورزش مربوط و مخصوص بانوان است.

وی جریان این بی عدالتی در حوزه فدراسیون ها را نیز مشهود دانست و افزود: متاسفانه حضور بانوان در فدراسیون ها کمرنگ است، مخصوصا در حوزه های ریاست فدراسیون ها که امیدواریم با وضع قوانین جدید و اتکا به قوانین موجود، این نقیصه نیز مرتفع شود.

وزیر ورزش و جوانان، به کیفیت مدال های بازی های آسیایی و پاراسیایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سهم بیشتری از نفرات تیم های ملی به بانوان تعلق گرفته و با زحمات معاون امور ورزش بانوان وزارتخانه، برای ما حضور جدی بانوان در عرصه های اجتماعی و ورزشی امری ثابت شده و اساسی است. کیفیت مدال ها در بخش بانوان نیز سندی بر این موضوع است که اکنون ارتقا پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با مقایسه تعداد بانوان شرکت کننده در این دوره از بازی های آسیایی و پاراآسیایی می بینیم که به کیفیت مطلوبتری دسترسی پیدا کرده ایم و بانوان ورزشکار ما از ظرفیت و فرصت های ورزشی خود نهایت استفاده را کرده اند.

 گودرزی در پایان خاطر نشان کرد:  در بخش ورزش، مشکلات حوزه بانوان کاهش یابد و نگاهی عادلانه و انسانی در گستره ی ورزش بانوان، جاری و ساری شود و ما نیز به عنوان متولی امر ورزش بتوانیم حق دختران و بانوان ورزشکار کشورمان را استیفا نماییم.
انتهای پیام/

 
برچسب ها: جوانان ، مجلس ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار