خواجه سروی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام وزارت علوم در پیگیری بورسیه‌ها به‌جا بود/پیگیری قضایی حق دانشجویان لطمه دیده است

معاون وزیر علوم دولت پیشین گفت: اقدام شجاعانه وزارت علوم در پیگیری مسئله بورسیه ها به‌جا بود، اما این اقدام زمانی کامل می‌شود که وزارت علوم از این دانشجویان بورسیه و کسانی که در مسائل اخیر حیثیتشان زیر سوال رفت عذرخواهی کند.

"غلامرضا خواجه سروی "در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اطلاعیه وزارت علوم درباره بورسیه‌ها حاصل جلساتی است که به صورت یک طرفه برگزار شد و طیف خاصی در آن شرکت کردند، اظهار داشت:  
 
معاون وزیر علوم دولت دهم با اشاره به اینکه افراد شرکت کننده در این جلسات غالبا رقبای سیاسی اصولگرایان بودند، تصریح کرد: در این جلسه چون قاضی و شاکی از یک طیف و گروه واحد بودند، نتایج خروجی آن زیاد قابل اعتماد نیست.  
 
وی ادامه داد: این اقدام وزارت علوم نشان داد سروصداهای اخیر هیاهو بود برای هیچ  و ۳۶ نفری هم که در این اطلاعیه مجاز به استفاده از بورسیه نیستند، از نظر بنده مشکل قانونی ندارند.  
 
خواجه سروی با اشاره به اینکه در ظاهر اطلاعیه فقط ۳۶ نفر امکان استفاده از بورسیه‌ها را ندارند، تصریح کرد: آنچه در این اطلاعیه آمده است، در صورت عملیاتی و اجرا شدن موجب می‌شود حتی یک نفر هم نتواند از این بورسیه‌ها استفاده و به دانشگاه راه پیدا کند.  
 
وی اضافه کرد: اغلب افرادی که شامل بورسیه بودند از طبقات محروم جامعه‌اند و توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود طبق این اطلاعیه را ندارند و خودبه‌خود حذف می‌شوند.  
 
وی اضافه کرد: در قسمت دیگری از اطلاعیه آمده است؛ تعداد دیگری از بورسیه‌ها به شرطی می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند که دانشگاه‌ها تا اول بهمن ماه اعلام نیاز کنند، پس در صورت عدم اعلام نیاز دانشگاه‌ها این تعداد نیز حذف می‌شوند و در آخر عده قلیلی باقی می‌مانند که از طرفی توانایی مالی پرداخت شهریه را داشته باشند و از طرفی دیگر در امتحان جامع شرکت کرده باشند.  
 
وی ادامه داد: هدف اصلی وزارت علوم این است‌که  نیروهای انقلابی و متدین وارد آموزش عالی کشور نشوند.

خواجه سروی افزود: اقدام شجاعانه وزارت علوم در پیگیری این مسئله به‌جا بود، اما این اقدام زمانی کامل می‌شود که وزارت علوم از این دانشجویان بورسیه و کسانی که در مسائل اخیر حیثیتشان زیر سوال رفت عذرخواهی کنند، چون این افراد متخصصین و نخبگان جامعه‌ هستند.
 
معاون وزیر علوم دولت دهم در پایان خاطرنشان کرد: قطعا این دانشجویان حق دارند از قوه قضائیه بخواهند این مسائل را رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار