معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت دکتر ساسان سپنتا، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر موسیقی و ادبیات را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام علی مرادخانی آمده است: «بالندگی هنر ایران، همان اندازه که مرهون آثار هنرمندان است، مدیون استادان و پژوهش‌گرانی است که زندگی خود را یک‌سره وقف بررسی عالمانه و نشر متعهدانه هنر و دانش هنری می‌کنند. مرحوم دکتر ساسان سپنتا، که خود هنرمند بود و هنرمندزاده، عمر گران‌ّبهایش را صرف کاوش در فرهنگ و هنر ایران و زبان فارسی کرد و آثاری برجا گذاشت و شاگردانی تربیت کرد، که نام و یادش را جاودان می‌کنند. درگذشت آن استاد بزرگوار را به خانواده محترمش و جامعه فرهنگی و دانشگاهی ایران تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان و دوستدارانش آرزوی صبر و شکیبایی دارم.»
 
ساسان سپنتا، پژوهش‌گر، مؤلف و استاد دانشگاه بود. از او ده‌ها مقاله تخصصی در رشته‌های ادبیات، زبان‌شناسی و موسیقی در نشریات متعدد و همچنین کتاب‌های «تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران»، «چشم‌انداز موسیقی ایران» و «آواشناسی فیزیکی زبان فارسی» منتشر شده و همچنین جلد سوم کتاب «سرگذشت موسیقی ایران» با تصحیح او چاپ شده است.  
 
ساسان سپنتا که متولد سال 1313 بود،  شنبه شب در منزلش درگذشت.




انتهای پیام/
برچسب ها: موسیقی ، تسلیت ، سپنتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار