حزب الله برای گفت‌‌وگو به منظور پاسداری از وحدت ملی اعلام آمادگی کرد

حزب الله لبنان بار دیگر بر آمادگی مقاومت اسلامی برای پاسداری از وحدت ملی و ارتش این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، حزب الله لبنان به منظور خنثی سازی توطئه‌های گروه‌های تکفیری در لبنان بار دیگر جریان‌های سیاسی را به وحدت و اخلاص در دفاع از این کشور دعوت کرد و برای برگزاری هرگونه گفت‌وگو و دستیابی به همگرایی داخلی اعلام آمادگی کرد. 

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله درباره مرحله خطرناک و شرایط کنونی لبنان و منطقه هشدار داد و  همه گروه ها را به هشیاری و همگرایی و دوری از هر گونه گمانه زنی فراخواند.

او گفت ما باید توجه داشته باشیم که معرفت هشیاری، و صداقت داشته باشیم. و به دور از هر گونه فریب و نیرنگی در بیان امور صداقت داشته  باشیم. زیرا ما در موقعیت سخت تاریخی قرار گرفته ایم".

او اشاره کرد در مرحله‌ای که ما در حال گذر از آن هستیم احزاب سیاسی -کسانی که چه بسا عادت دارند که گاهی برای ثبت نقطه عطف سیاسی خود برای انتخابات یا بخاطر برخورداری از جزئیات سیاسی بیشتر با هم مجادله داشتند و اگر چه برخی از اینها اهمیت دارد- فعلا از ان مسائل دست بکشند زیرا ما امروز در مرحله مهم تاریخی قرار داریم که ضعف و بی میلی احزاب، تمامی کشور را در معرض تهدید و لبه پرتگاه قرار می دهد. 

سید صفی الدین در مراسمی در شهر عرمتی اشاره کرد "بزرگان باید در این لحظه تاریخ، بزرگوارانه رفتار کنند و دانشمندان و اهل علم و سیاستمداران و اهل تدبیر و معرفت نیز باید خود را در موضع مسئولیت‌پذیری‌شان اثبات کنند.

او تاکید کرد این موقعیت کنونی، زمان بهره برداری سیاسی برای افراد نیست. بلکه این زمان، نیازمند صداقت با ملت خود هستیم، زیرا با صداقت و درستکاری از وطن خود محافظت خواهی کرد. و از التزامات این صداقت این هست که همه ما در کنار ارتش که مسئولیت بزرگی به عهده دارد، بایستیم و از آن حمایت و دفاع نمائیم و در کنار و پشت سر ارتش برای مبارزه با تروریست که قصد دارد کشور ما را به ورطه نابودی بکشاند، بایستیم.

او اشاره کرد: "هر صحبت و موضعی از طرف هر حزب سیاسی در حمایت از ارتش، موضعی درست و ارزشمند است. ما باید برچنین موضعی تاکید داشته باشیم تا کشور از بحران دشوار و سخت به سلامت گذر کند".

او تاکید کرد " ما به شدت نیازمند انسجام، وحدت، هشیاری و هم گرایی هستیم و ما همیشه اعلام کرده و اعلام می کنیم همواره آماده هر گونه همگرایی و مذاکره هستیم و آمادگی داریم موضعی اتخاذ نماییم که وحدت کشور و ساختار نظامی و اعتبار ارتش را حفظ کند. زیرا اولویت ان مسائل و مصالح کشور است و اولویت های دیگر هر چند مهم باشند در این مرحله  باید کنار گذاشته شوند. بخاطر این اولویت ما آماده مذاکره هستیم تا همه به صداقت و اخلاص امنیت را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم و کشور در این شرایط سخت منطقه ای مصون بماند. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار