افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

بهبود وضعیت امنیتی در جنوب "افغانستان/" انتقال زندانی روس به آمریکا

بهبود وضعیت امنیتی در جنوب افغانستان، سفر "احمدزی" به عربستان، اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین امنیت در شمال و تسهیلات ویژه برای صدور ویزای ایران در غرب بخشی از مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعته افغانستان را تشکیل می‎دهد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "زور آور زاهد"، فرمانده پلیس ولایت "غزنی" در جنوب افغانستان امروز در یک نشست خبری گفت: با خروج نظامیان آمریکایی و لهستانی از این ولایت وضعیت امنیتی در مرکز و سایر مناطق این ولایت بهبود یافته است.
 
وی افزود: دلیل بهبودی وضعیت امنیتی در این ولایت مسئولیت پذیری نیروهای امنیتی افغان و هماهنگی بین بخش‎های مختلف این نیروها و ایجاد کمربندهای بازرسی است.
 
این در حالی است که گروه 600 نفره طالبان حدود یک ماه پیش به فرمانداری "اجرستان" این ولایت به ریاست امنیت ملی در شهر غزنی حمله کرده بودند که ده‎ها نفر اعم از پلیس، طالبان و غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.
 
سفر "احمدزی" به عربستان
 
«اشرف‎غنی احمدزی» رئیس جمهور افغانستان به همراه یک هیأت بلندپایه دولتی صبح دیروز برای ادای حج عمره کابل را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد.
 
یک زندانی روس از کابل به آمریکا منتقل شد
 
مقامات دولت افغانستان اعلام کردند: یک زندانی روس که از سال 2009 میلادی تاکنون در زندان «بگرام» نگهداری می‌شد از کابل به آمریکا منتقل شد.
 
اتخاذ تدابیر خاص برای تأمین امنیت درشمال افغانستان
 
"ظاهرعظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در صحبتی با رسانه‎های این کشور گفت: وزارت دفاع، برای تأمین  امنیت و جلوگیری از نا امنی در شمال افغانستان تدابیر جدی و خاصی را روی دست گرفته است.
 
وی از چگونگی و نحوه اجرای این تدابیر اطلاعی ارائه نکرد اما تأکید کرد: این تدابیر به گونه‎ای است که مانع جلوگیری از حملات شبه نظامیان طالبان در نقاط ناامن از جمله ولایت "قندوز" خواهد شد.
 
وی افزود: این تدابیر در برخی مناطق ناامن عملی شده و نتیجه خوبی در پی داشته و قرار است در تمامی مناطق ناامن برنامه‌هایی از این دست طراحی شود.
 
تسهیلات ویژه برای صدور ویزای ایران در غرب افغانستان
 
سرکنسول ایران در هرات با اشاره به ایجاد تسهیلات ویژه در زمینه صدور ویزا برای متقاضیان ویزای ایران در غرب افغانستان گفت: کنسولگری ایران در هرات بیشترین پذیرش و ارائه خدمات کنسولی را در سطح افغانستان دارد.
 
اصابت موشک به منطقه دیپلمات‌نشین کابل/ یک شهروند نپالی کشته شد
 
مقامات امنیتی کابل از کشته شدن یک شهروند خارجی بر اثر اصابت یک موشک در خیابان چهاردهم منطقه «وزیر اکبرخان» کابل خبر داد.
 
کشته و زخمی شدن 92 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان
 
دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های "فراه"، "لغمان"، "پروان"، "ننگرهار" و "غزنی" در 24 ساعت گذشته 37 شبه‎نظامی طالبان کشته و 55 نفر دیگر آنان زخمی شدند.
 
از سوی هم "حنیف رضایی"، سخنگوی ارتش افغان در غرب افغانستان گفت: در نتیجه حمله گروهی طالبان به چند پاسگاه امنیتی در ولایت «فراه» 19 شبه‎نظامی طالبان کشته و 45 نفر دیگر زخمی شدند.
 
به گفته رضایی در این درگیری‎ها پنج سرباز ارتش کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار