عثمانی در نطق میان‌دستور:

سیاست‌های ترکیه نشان از تفکر داعشی در زیر کراوات "اردوغان" دارد/ جوانان از بیکاری دچار افسردگی شده‌اند

یک نماینده مجلس گفت: ترکیه می‌خواهد با خوش خدمتی به غرب یک لکه ننگ و روسیاهی تاریخی ماندگاری برای ترکیه درست کند و ثابت شد که تفکر داعشی در زیر عبای برخی سران عرب نیست بلکه در زیر کراوات اردوغان نیز می‌توان آن را یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس یکشنبه 4 آبان با تسلیت آغاز ماه محرم به تمامی ملت شریف ایران گفت: سلام بر مظلومیت کوبانی، سلام بر شرف شیرزنان کوبانی و سلام بر کودکان در خون غلطیده کوبانی.
 
عثمانی گفت: ننگ و نفرین بر کسانی که دست پخت مشترک آمریکا و اسرائیل هستند و عمل و رفتار سخیف و ننگینشان به انتها و حد اعلی رسیده تا لکه ننگی باشد برتاریخ بشر و تارک آمریکا و مصداقی بر رفتار پلید مدعیان حقوق بشر.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: حادثه کوبانی اثراتی داشت مانند مردانگی و شجاعت که الگویی بود برای زنان کوبانی که آن را به منصه ظهور رساندند و زنان کوبانی مردانگی را در حد اعلای آن صرف کردند.
 
عثمانی با تاکید براینکه سران غرب، آمریکا و عباپوشان عرب باید مردانگی را از زنان کوبانی یاد بگیرند، تصریح کرد: زنان و دختران کوبانی تمام گلوله‌های خود را بر دل داعش می‌ریزند و تنها گلوله برجای مانده را برای ریختن خون پاک خود نگه می‌دارند تا تن پاک و مقدسشان با دستان آلوده و شیطانی داعشیان لکه‌دار نشود کوبانی پر است از زنانی که زن را معنای دیگر بخشیدند و شجاعت و نجابت را با نام زن عجین کردند.
 
نماینده مردم بوکان در ادامه افزود: کوبانی مصداقی بود برای ددمنشی مدعیان حقوق بشر و کوبانی نشان داد که جز آمریکا و جهان غرب استفاده ابزاری از حقوق بشر هیچ دلهره‌ای جز برای بشریت و مظلومیت انسان‌ها ندارند و ساده اندیشانی که قلیل بودند که آمریکا را ناجی خود می‌دانستند امروز فهمیدند که سخت در اشتباهند.
 
وی بیان داشت: کوبانی نشان داد که ایران ما حافظ حقوق بشر به معنای واقعی آن در جهان است و بدون ادعا و توجه و بدون در نظر گرفتن مذهب، رنگ و زبان از مظلومیت انسان‌ها در تمام دنیا دفاع می‌کند و کسانی که غیر از این تصور داشتند امروز اگر مغرض نباشند پی برده‌اند که هر جا صدای مظلومیت انسانی بلند است، پرچم ایران برافراشته است.  
 
عثمانی با اشاره به این که کوبانی نشان داد که حکومیت ترکیه برای پیوستن به اروپا در حال سد کردن کمک‌های مردم ترکیه به کوبانی است گفت: ترکیه می‌خواهد با خوش خدمتی به غرب یک لکه ننگ و روسیاهی تاریخی ماندگاری برای ترکیه درست کند و ثابت شد که تفکر داعشی در زیر عبای برخی سران عرب نیست بلکه در زیر کراوات اردوغان نیز می‌توان آن را یافت.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به روحانی گفت: بیش از 85 درصد مردم بوکان به شما رای داده‌اند و بنده نیز به نمایندگی از آن‌ها و هم سو با مردمم در جهت تقویت دولت شما و دفاع از شعار اعتدالی‌تان گام برمی‌دارم و تا زمانی که مورد تایید مقام معظم رهبری باشید این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.  
 
نماینده بوکان با تاکید براینکه مردمی که به شما رای داده‌اند به حقوقدان بودن شما دل خوش کرده و هنوز ناامید نشده‌اند افزود: اما باید پذیرفت که رئیس‌جمهور حقوقدان ما در حوزه ما با سرهنگ‌ها تفاوت چشمگیری نداشته است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: قانون استخدام معلمان پیش دبستانی را بدان عمل نکرده‌اید و دولت امیدت، امید جمع کثیری از معلمان را ناامید کرد و هم چنین مسئله استخدامی‌های استانداری‌ها و بازرسان صنایع و معدن را با بی‌مهری دولت امیدت ناامید کردید.  
 
عثمانی بیان داشت: جوانان کشور از بیکاری دچار افسردگی شده‌اند و دولت امیدتان هنوز امیدی برای آن‌ها نیافریده است و در بوکان ما جز کارخانه‌ای فاقد هر گونه سرمایه‌گذاری و طرح‌های اشتغالزایی است.
 
نماینده بوکان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: سد سیمین رود بوکان همزمان با سد شهید مدنی در آذربایجان شرقی شروع شد و آب هر دو نیز به دریاچه ارومیه جاری می‌شود اما وزیر شما سد شهید مدنی را به اتمام و بهره‌برداری رساند اما سد سیمینه را با تاخیر مواجه ساخته اگر حرف وزیرت درست است و نگران دریاچه ارومیه است چرا سد شهرخود را به اتمام رسانده اما سد شهر ما را به حالت تعلیق درآورده است.
 
وی در ادامه افزود: احداث باند میاندوآب در حال تعطیلی است اما در بسیاری از نقاط کشور احداث اتوبان در حال اجراست، رئیس‌جمهور خودتان را یک بوکانی بدانید و در مورد رفتارهای دو گانه وزیرتان قضاوت کنید آیا به مردم ما حق می‌دهید که از وزیر راه شما ناامید باشند؟
 
عثمانی با اشاره به این که در سال جاری حتی یک متر از راه روستایی ما آسفالت نشده است، بیان داشت: شما به عنوان یک حقوقدان قضاوت کنید که مردم روستاهای ما در مورد شما چگونه قضاوت کنند؟  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: شما وعده داده بودید در مناصب بالا کشوری از کردها استفاده خواهید کرد، مناصب بالای کشوری پیشکش حتی در سمت‌های بالای استانی نیز استفاده نکرده‌اید.
 
نماینده بوکان گفت: تمام نهاده‌های کشاورزی را برای کشاورزان گران کرده اید و در مورد قیمت محصولات نیز خود قضاوت کنید و آیا حاضرید فرزند خودتان در کلاس 45 نفره درس بخواند؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار