امروز یکشنبه 4 آبان 1393 هجری شمسی برابر با 1 محرم 1436 هجری قمری و 26 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 74 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی کشور بین تیم‌های اهواز و تهران در ورزشگاه  شیرودی‌ ( امجدیه‌ سابق) تهران برگزار شد چون مسابقه در پایان وقت قانونی و اضافی  با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید قرار شد که این مسابقه برای مشخص شدن قهرمانی کشور دو باره برگزار شود.
 
65 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران و در مسابقه نهایی، دو تیم دوچرخه سواران و نیرو راستی در برابر هم قرار گرفتند که در نهایت باشگاه دوچرخه سواران پیروز شد و به مقام قهرمانی دست یافت در تیم دوچرخه سواران محمد خاتمی، حسین سروری، اصغر احساسی و کاراندیش از بهترین بازیکنان این تیم در این مسابقات بودند.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات کشتی آزاد مقام تاتراس که در لهستان برگزار می‌شد مقام نخست را کسب کرد.
در 48 کیلوگرم ابراهیم جوادیچ
در 52 کیلوگرم نبی الرقاضی
در 68  کیلوگرم منصور برزگر
در 74 کیلوگرم محمد فرهنگ دوست اول شد.
همچنین در وزن 48 کیلوگرم سبحان روحی و در 62 کیلوگرم شمس الدین سید عباسی به مقام دوم رسید.
در 57 کیلوگرم پرویز امدادی
در 74 کیلوگرم ضیا معینی
در 82 کیلوگرم محمد موذی پور و در 90 کیلوگرم محمد علی صحرایی کشتی گیرانی بودند که رتبه سوم را کسب کردند.
 
36 سال پیش در چنین روزی تیم دو و میدانی ایران متشکل از 10 ورزشکار مرد و زن به مربیگری احد برنجی و مهدی قرچه داغی در مسابقات دو و میدانی بین المللی جام اکتبر مصر که در قاهره برگزار شد شرکت کرد. این تیم با کسب 5 مدال طلا، 9مدال نقره و 9 مدال برنز مقام قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. در این رقابت‌ها تیمهای آلمان غربی، یونان، ایران، کویت، بحرین و سه تیم از مصر حضور داشتند.
 
سیروس زارع دونده خوب کشور در ماده 100 متر با زمان 10  و 6 دهم ثانیه رکورد ایران را که متعلق به کریم عزیز آبادی بود شکست. حد و نصاب پیشین در 10 و 57 صدم ثانیه بود.
 
توران شاد پور در ماده 100 متر زنان با زمان 12 و 9 دهم ثانیه رکورد ایران را تغییر داد. اعضای تیم ملی دو و میدانی ایران در این مسابقات عبارت بودند از: سیروس زارع، مصطفی کیانی، محمد علی سماواتی شریف ، حسین ربی، وجیهه اله شهری، حسین  جلالی، محمود قندی، ویکتور غریبیان، ناتاشا سلیمانی زاده و توران شادپور . این عنوان قهرمانی نقطه عطفی در ورزشی دو و میدانی ایران به شمار می‌آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قهرمانی ، کشتی ، اکتبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار