شهریان:تهرانی ها 20 درصد مدال های زنان را در بازیهای آسیایی گرفتند

معاون ورزش امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: تنها 20 درصد مدال آوران بازیهای آسیایی، تهرانی بودند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رباب شهریان در خصوص حضور مربیان و مدرسان خارجی در ورزش گفت:با توجه به حضور 58 نفری زنان در مسابقات آسیایی اینجئون و مدال هایی که کسب کردند می توان نتایج را از لحاظ کمی و کیفی مثبت ارزیابی کرد.پتانسیل زنان بسیار بیشتر از آن چیزی بود که در بازی های آسیایی شاهد آن بودیم.با کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا در کنار تیم های بانوان از مربیان خارجی و دانش مدرسین روز دنیا استفاده شود.باید شرایطی فراهم شود تا حضور بانوان در مسابقات آینده بیشتر از گذشته شود.

استعداد یابی در ورزش قهرمانی است
وی درباره نحوه استعدادیابی افزود:کشف استعداد ها همیشه یکی از فعالیت های مهم ما بوده است.اصولا استعدادیابی در ورزش قهرمانی و حرفه ای است.با توجه به تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده است تلاش میکنیم با همکاری دو وزارتخانه در آینده المپیاد دانش آموزی دختران را با کیفیت بهتری برگزار کنیم وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تعامل بسیار خوبی با یکدیگر دارند و همین امر می تواند به ورزش دختران در مدارس و کشف استعداد ها کمک شایانی کند.
 
تنها 20 درصد مدال آوران تهرانی بودند
شهریان تصریح کرد: در بخش بانوان آماری که بدست آمده است بیش از 70 درصد از مدال آوران در بازیهای آسیایی اینچئون را افرادی تشکیل می دادند که در شهرستان ها و استانهایی به جز تهران ساکن بودند و تنها 20 درصد از مدال آوران تهرانی بودند.
 
35 داور در سطح آسیا و جهان داریم
وی همچنین اظهار داشت: تلاش می کنیم حضور زنان داور ایرانی  در آسیایی و جهانی بیشتر  شود و به دنبال آن هستیم که شرایطی را ایجاد  کنیم ،جایگاه  زنان داور را ارتقا دهیم . در حال حاضر 35 داور زن ایرانی در سطح آسیایی و جهانی  داریم
 
زنان باید ورزش کنند تا بنیان خانواده به ورزش تشویق شود
شهریان درباره نقش ورزش بانوان گفت: تا زمانی که زنان ورزش نکنند بنیان خانواده و جامعه به ورزش همگانی و بعد قهرمانی اقبال چندانی نشان نمی دهد. برنامه ی وزارت  ورزش و جوانان برای  همگانی  شدن ورزش به عنوان  محور سلامت  است. زنان سالم و ورزشکار بستر را برای رشد و پرورش قهرمانان آینده فراهم می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار