شبکه سه سیما الگوی تغذیه ای صحیح برای نوجوانان را در برنامه "سلامت باشید" بررسی می کند. این برنامه با حضور دکتر مجید حاجی فرجی متخصص تغذیه و رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه شهید بهشتی یکشنبه ساعت 9:00 روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما: یكی از مهم ترین دوره های رشد انسان دوران نوجوانی محسوب می شود و بدلیل وسعت تغییرات فیزیكی و رفتاری در این دوران، وضعیت تغذیه ای نوجوان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

بنابراین گزارش ؛ نوجوانان به نمو جسمی خود توجه زیادی دارند و اندازه و شكل بدن،سیما،ظاهر كلی و فعالیت بدنی نكات مورد توجه آنها می باشند.دختران نیاز ویژه ای به ظاهر خوب، پوست سالم و موهای زیبا دارند و پسران به قامت بلند، قوی شدن عضلات،وقدرت و استقامت ورزشكارانه توجه دارند به همین جهت داشتن اطلاعات صحیح و علمی و دور از تبلیغات غیر علمی و نادرست که فقط جنبه تجاری دارد ، بسیار ضروری و مهم است. به همین خاطر برنامه" سلامت باشید "الگوی تغذیه ای صحیح و نقش آن در تکامل شناختی (حافظه و فراگیری) ،کمبود ویتامین دی و موضوع فست فودها که تاچه اندازه می تواند باعث افت حافظه شود را موضوع بحث خود قرار داده است .

گفتنی است؛ به منظور افزایش سواد سلامت جامعه این برنامه هرروز ساعت 9:00 به یکی از مباحث بهداشتی و پزشکی می پردازد . این برنامه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما است


انتهای پیام/.


برچسب ها: نوجوان ، شبکه ، سه ، دانشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار