مهماندوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قرار نبود تا امضای نهایی، سرمربیگری آذربایجان رسانه ای شود!/پول آذری ها بهتر از تایوان است

سرمربی جدید و ایرانی الاصل تیم ملی تکواندو آذربایجان می گوید: قرار نبود تا امضای نهایی قراردادم با فدراسیون آذربایجان رسانه ای شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رضا مهماندوست سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو بعد از کسب عناوین مختلف برای ایران از جمله قهرمانی در رقابت های جهانی و آسیایی به دلیل اختلافات مالی با فدراسیون ایران از سمت خود استعفا کرد.

او بعد از حدود یک سال خانه نشینی برای دومین بار عازم چین تایپه شد ومربیگری تیم ملی این کشور را تا بازیهای آسیایی اینچئون برعهده داشت.

با پایان قرارداد مهماندوست با تایپه ای ها، او جمعه شب به عنوان سرمربی جدیدی تیم ملی تکواندو آذربایجان معرفی شده و قرار است تا پایان بازیهای المپیک 2016 سرمربیگری این کشور را برعهده داشته باشد.

بازارگرمی نکردم

رضا مهماندوست درباره قبول سرمربیگری تیم ملی آذربایجان به باشگاه خبرنگاران می گوید: قرار نبود تا قبل از امضای نهایی قراردادم با آذربایجانی ها این موضوع رسانه ای شود. چون بعد از رسانه ای شدن پیشنهاد انگلیسی ها عده ای گفتند که من بازار گرمی می کنم به همین دلیل نمی خواستم موضوع آذربایجان هم مثل انگلیس شود.

3 پیشنهاد دیگر

وی ادامه داد: در بازیهای آسیایی اینچئون ترکمنستانی ها پیشنهاد مالی خوبی به من کردند که خودم دوست نداشتم به آنجا بروم. رییس فدراسیون تاجیکستان هم در حاشیه مسابقات پیش من آمد و از پیشنهاد روس ها با من حرف زد اما من از آنها عذرخواهی کردم و گفتم با آذربایجانی ها صحبت کرده ام.

وی به پیشنهاد خوب فدراسیون تکواندو کرواسی اشاره کرد و گفت: چند روز قبل فدراسیون کرواسی به من زنگ زد و خواست تا سرمربیگری تیم ملی این کشور را بپذیرم اما به آنها گفتم اگر یک روز زودتر زنگ می زدند شاید حالا به جای آذربایجان سرمربی آنها بودم!

بازگشت به ایران

مهماندوست که حاضر به اعلام مبلغ قراردادش با آذری ها نبود، تصریح کرد: فقط همین را بگویم که از نظر مالی قراردادم با آذربایجانی ها بسیار بهتر از چین تایپه است چون به عنوان مدیر تیم های ملی تکواندو این کشور هم انتخاب شده ام. از اول نوامبر همکاری ام با فدراسیون تکواندو آذربایجان آغاز می شود و فعلا حدود 10 روزی است که در ایران هستم و به کارهای شخصی ام می پردازم.

وی افزود: می خواهم با ایمیلی از آذری ها بخواهم چند روز دیرتر به این کشور سفر کنم. در قراردادم آمده که می توانم دو بار در سال به ایران سفر کنم و با خانواده ام به زودی راهی آذربایجان خواهم شد. در قراردادم با تایپه ای ها فقط می توانستم یک بار در سال می توانستم به ایران بیایم.

تا المپیک 2016 در آذربایجان

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو با اشاره به سفر چند روزه اش به آذربایجان گفت: برای چند روز بازدید از امکانات، سالن های تمرین و باشگاه های آذربایجان سفری به این کشور داشتم. از لحاظ تجهیزات آنها امکانات ضعیف تری داشتند که دستور خریداری آنها را داده ام.

او تصریح کرد: با قبول سرمربیگری آذربایجان آنها بسیار خوشحال شدند و استقبال خوبی از من داشتند و خواستند مدت این قرارداد طولانی باشد اما من نپذیرفتم و تا المپیک 2016 در خدمت آنها خواهم بود.

رد درخواست تایپه ای ها

مهماندوست به دلخوری اش از تایپه ای ها هم اشاره کرد و یادآور شد: من پیش بینی چهار یا پنج مدال برای تایوانی ها در بازیهای آسیایی اینچئون داشتم. با حضور تیم ملی این کشور در تورنمنت استرالیا قبل از اینچئون مخالفت کردم و همین شرکت باعث آسیب دیدگی دو تکواندوکار آنها در استرالیا شد.

وی افزود: بهترین تکواندوکار تایپه در بازیهای آسیایی بخاطر وزن کم کردن غیر اصولی از ناکام ماند. وقتی مشغول آماده سازی دیگر بازیکن آنها بودم، مربیان تایوانی حدود 300 سی سی از خون بازیکن وزن دومشان برای وزن کم کردن گرفتند و او مقابل عاشورزاده مغلوب شد چون توانش را از دست داده بود در حالیکه می توانست برنده باشد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو چین تایپه عنوان کرد: وقتی به تایوانی ها پرخاش کردم رییس کمیته ملی المپیک این کشور از من خواستند باز هم برای آنها کار کنم اما قبول نکردم اعتبارم را بیش از این خرج آنها کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار