اتمام پروژه استقرار سامانه مدیریت شهری بر پایه فناوری موبایل و GIS

پروژه مطالعاتی استقرار سامانه مدیریت شهری بر پایه فناوری موبایل و GIS توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اتمام یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مدیریت مطالعات وبرنامه ‌ریزی امورمناطق مرکز با اعلام خبر فوق به اهمیت و ضرورت این پروژه اشاره کرد و گفت:انجام تمامی امور مدیریت شهری، نیازمند اطلاعات درست و به روز است و به دلیل پیچیدگی‌های محیط شهری کسب اطلاعات مورد نیاز با مشکلات خاصی روبرو است.

حمید قربانی افزود: توسعه اقتصادی پایدار، ارتقاء مدیریت شهری، اجرای طرح‌های شهری،افزایش نرخ حضور شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها، ارائه خدمات شهرداری‌ها بصورت به هنگام در همه اوقات شبانه‌روز بخشی از اهداف شهر الکترونیک است که دست‌یابی به آن مستلزم به کارگیری سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته‌ای همچون سیستم اطلاعات مکانی همراه می باشد.

وی ادامه داد:سیستم اطلاعات جغرافیایی همراه این امکان را فراهم می‌آورد که مدیران و برنامه‌ریزان به اطلاعات صحیح در امور کاربری زمین‌های شهر در سریع‌ترین زمان ممکن دست یابند و با دسترسی به چنین اطلاعاتی می‌توان بروز حوادث مخرب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی نمود و متناسب با اطلاعات موجود، کاربری‌های تأسیسات و تسهیلات خدمات شهری را مکان‌گزینی کرد. بدین ترتیب نقش سیستم اطلاعات جغرافیایی همراه در مدیریت و تأمین نیازهای اطلاعاتی مدیران شهرداری می‌تواند قابل توجه باشد.

قربانی با اشاره به نتایج این پروژه اظهارداشت: از دستاوردهای این پروژه می‌توان به مواردی چون قابلیت برآورد راندمان عملکرد نواحی، قابلیت دسترسی به سوابق قبلی معضلات موجود، اعلام و رسیدگی به مشکلات با سرعت بالا با تصویر نتیجه اجرا،رصد و ارائه آمار و گزارش‌های متنوع مدیریتی از وضعیت مشکلات، تهیه آلبوم معضلات، بررسی و سنجش وضعیت اجرای خدمات، ارزیابی عملکرد، دسته‌بندی ونگهداری مدیریت داده ها و نظایر آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه 22توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شده است و امیدواریم نتایج و خروجی‌های این تحقیق در رفع مشکلات موجود به مردم و مسئولان منطقه کمک نماید و دستاوردهای علمی این پژوهش بتواند نقش موثری در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری رافراهم آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: استقرار ، سامانه ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار