معاون خدمات شهری شهرداری تهران

باغ ها را به عنوان میراث آیندگان حفظ کنیم

معاون خدمات شهری شهردار تهران در جلسه نظارت دوره ای حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از شهرداری منطقه 3 گفت: باغ ها باید به عنوان میراث آیندگان با هر شرایطی حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبدالهی و شهردار منطقه 3  در دیدار 3 ساعته خود از اسکان کارگری، ایستگاه های آتش نشانی، حاشیه بزرگراه  همت و مدرس، سوله بازیافت و ... بازدید کردند.

عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم در خصوص حذف زوائد،روشنایی های خاص اعیاد، طراحی میدان های شهر،نگهداشت آبنماها،نگهداشت سرویس های پرتابل در بوستان ها و تخصیص اعتبار برای ساخت پرتابل های جدید و شناسایی 4 نقطه کلیدی در این منطقه برای ساخت پرتابل، بازسازی و تعمیر پل های مکانیزه این منطقه،ساخت پل عابر پیاده جدید،آماده سازی صددرصدی دریاچه و حوضچه بوستان ملت و...مباحثی را مطرح کردند.

سلیمانی: پتانسیل خوب میدان ونک  برای پیاده راه

سلیمانی شهردار منطقه 3 نیز در این جلسه به بازسازی و طراحی برخی از میدان های این منطقه اشاره داشت و گفت:میدان ونک،میدان ده ونک،میدان اختیاریه،میدان شیخ بهایی از جمله میدان های هستند که بازسازی و طراحی خواهند شد.به گفته سلیمانی پیاده راه ونک پتانسیل بسیار خوبی برای پیاده راه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص پیشنهاد شهردار منطقه 3 در رابطه با پیاده راه ونک افزود:از میدان ونک تا خیابان شیخ بهایی(خ ونک) طرحی نهایی شود و تمام موضوعات و ابعاد ترافیکی و... لحاظ شود ضمن این که تاییدیه معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز دریافت شود.
وی تاکید کرد که این موضوع باید جزو پروژه های منطقه در سال 94 درج گردد و برای آن برآورد هزینه کنیم.

تاکید بر تشکیل ستاد پیرایش شهری

معاون شهردار تهران در ادامه  بر تشکیل ستاد پیرایش شهری تاکید کرد و گفت: گزارشی در این خصوص آماده شود که مناطق چه اقداماتی را انجام داده اند.

عبدالهی در خصوص ایستگاه های آتش نشانی این منطقه اظهار داشت:براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ایستگاه های آتش نشانی باید تا پایان سال به 120 ایستگاه افزایش یابد و 8 ایستگاه نیز تا پایان سال احداث شود که در این منطقه نیز نسبت به مکان یابی و احداث ایستگاه های مورد نیاز اقدام گردد.

وی در ادامه تصریح کرد:با توجه به کاشت و واکاوی درخت در خیابان ولیعصر(عج) در مصوبات؛ تعمیر، بازسازی و لکه گیری پیاده رو خیابان ولیعصر(عج) نیز لحاظ شود.

عبدالهی در ادامه با اشاره به این که منطقه 3 جزو مناطق برخوردار است گفت:بنابراین این منطقه عنایت ویژه ای در خرید و کاشت درخت به مناطق ضعیف و کمتر برخوردار داشته باشد.

سلیمانی شهردار منطقه 3 نیز در ادامه اضافه کرد:پس از بررسی ها این منطقه را به سه قسمت تقسیم کردیم، قسمت شمال غرب پارک ملت، صدا و سیما،منطقه جنوبی آب و آتش و طالقانی است و  نقطه کسر این منطقه؛ فضای سبز شمال شرق دروس و اختیاریه است که هنوز پتانسیل زیادی در بحث فضای سبز دارد.

شهردار منطقه 3 با بیان این که امیدواریم کل آبیاری به سمت مکانیزه شدن پیش برود، اظهار داشت:در حال حاضر 9مخزن در حال ساخت است و از این تعداد 6 مخزن در حال کامل شدن است و برای ساخت 3 مخزن نیز از طرح مشارکتی استفاده می کنیم.

وی افزود:درصدد هستیم که آبیاری کل فضای سبز را با این مخازن انجام دهیم و در چند سال آینده برداشت از چاه ها را حذف کنیم.

تاکید عبدالهی بر حفظ باغات شهر تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به وجود چندین باغ در سطح منطقه 3 و لزوم حفظ این باغ ها گفت : بر اساس تبصره ی یک ماده 6 قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران اگر مالکی اقدام به خشک کردن درختان باغ و تغییر کاربری آن نماید شهرداری می تواند از مالک به دادگاه شکایت کرده و بر اساس حکم قاضی سند آن را به نام خود تغییر دهد.

سلیمانی شهردار منطقه 3 در این جلسه با اشاره به وجود چندین باغ در شمال شرق این منطقه افزود :اغلب مالکان این باغ ها در صدد اخذ جواز ساختمانی برای املاک خود هستند ولی ما درصدد هستیم که این باغات را تملک و حفظ کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تملک این باغات، علاوه بر توافق مالکین نیاز به اختصاص اعتبار بالایی از سوی شهرداری تهران به این منطقه دارد.

عبدالهی  نیز در این خصوص گفت:به شدت راجع به فضای سبز حساس شوید و باغ ها باید به عنوان میراث آیندگان با هر شرایطی حفظ شود.

70 درصد کار حوزه خدمات شهری نظافت و نگهداشت شهر است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد:70 درصد کار حوزه خدمات شهری نظافت و نگهداشت شهر است بنابراین نظافت شهر باید مرتب و مستمر باشد.

وی با اشاره در پیش رو بودن فصل بارش  گفت: باید نمک پاشی کاهش  یابد و  ماشین های محلول پاش این کار را انجام دهند ضمن این که در این زمینه نیز باید فرهنگسازی شود.

وی در ادامه به موضوع آبگرفتگی و لزوم لایروبی  انهار و جوی ها اشاره کرد و تصریح کرد: باید برای اولین بارش؛ آمادگی کامل داشته باشیم و به صورت اصولی و حساب شده عمل کنیم.

نظارت  بر عملکرد پیمانکاران

وی در ادامه با بیان این که به شدت بر روند اجرای کار پیمانکاران حساس هستیم گفت:با کوتاهی و تخطی  پیمانکاران برخورد خواهد شد ضمن این که پیمانکاران موظف هستند که بازدیدهای مستمری از محدوده استحفاظی  ناحیه مورد نظر خود داشته باشند.

همچنین در این جلسه مقرر شد که منطقه 3 در خصوص تهیه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز از جمله ماشین لجن کش و محلول پاش، پیش بینی های لازم را برای تخصیص اعتبار انجام دهد.

به گفته عبدالهی طبق مصوبه باید در سطح شهر تهران 254 میدان میوه و تره بار احداث شود و مکان یابی این میدان ها با مرکز مطالعات شهرداری تهران است.

وی در ادامه به اهمیت  کانال زرگنده  اشاره و بر بازسازی،نورپردازی این کانال تاکید کرد و گفت:مصوب شود که اطراف این کانال به تفرجگاه تبدیل شود و مطالعات این کار به صورت دقیق در دستور کار قرار گیرد.

اولویت  کار خدمات شهری  پسماند است

عبدالهی با تاکید بر این که اولویت  کار حوزه خدمات شهری موضوع پسماند است ادامه داد:در شهرداری تهران فرهنگ، سبک زندگی، پسماند،نظافت شهر، حمل و نقل و ترافیک و تفکیک پسماند از موضوعات مهمی است که شهردار تهران دنبال می کنند .بنابراین به این موضوعات توجه ویژه ای شود.

در پایان این جلسه نیز سلیمانی شهردار این منطقه ضمن تشکر از حضور عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و هیات همراه گفت:انشاله ظرف یکی دو ماه آینده با کمک شما بتوانیم این موضوعات را به نحو احسن انجام دهیم.

همچنین دراین جلسه گزارش وضعیت خدمات شهری این منطقه قرائت شد و طبق ارزیابی ها این منطقه از وضعیت خوبی برخوردار بود.

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل سازمان ها،مدیران کل ادارات و روسای شرکت ها و ستاد محیط زیست و کارشناسان و شهرداران نواحی به ارائه گزارش در خصوص عملکرد آن حوزه در این منطقه پرداختند و آخرین وضعیت سازمان متبوع خویش را در این منطقه به اطلاع عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران رساندند و راهکارهایی را برای برطرف کردن مسائل و مشکلات این منطقه مطرح کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: باغ ، میراث ، آیندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار