یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بیانیه وزارت امورخارجه انگلیس در راستای پروژه صهیونیستی و در جهت ایران‌ هراسی و شیعه هراسی است که این کشور می‌خواهد با وارد شدن به این عملیات تخریبی، فضایی را ایجاد کند تا اعتبار امنیتی کشورمان به چالش کشیده شود.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون بیانیه وزارت خارجه انگلیس در مورد سفر شهروندان این کشور به ایران اظهار داشت: دلایل این اقدام کاملا در خصوص نپیوستن ایران به ائتلاف ضد داعش است.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای نا مناسب جلوه دادن شرایط در این است بنابر این از این طریق مانع سفر اتباع خود به کشورمان می‌شوند در نتیجه رسانه‌های خود را به کار گرفته و مکان‌های توریستی ایران را ناامن جلوه می‌دهند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اين در حالی است که بیشترین سفرهای تجار و کارشناسان انگلیسی در یکی دو سال گذشته به کشور ایران بوده است.

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: این بیانیه در راستای پروژه صهیونیستی و در جهت ایران‌هراسی و شیعه هراسی است که انگلیس می‌خواهد با وارد شدن به این عملیات تخریبی، فضای را ایجاد کند تا اعتبار امنیتی کشورمان به چالش کشیده شود، و با اين اوضاع بتوانند به اهداف خود كه در جهت ايران هراسی و كارهاي تخريبی در منطقه است برسند. 

این کارشناس سیاست خارجی گفت: ایران توانست بدون شرکت در ائتلاف ضد داعش، حضوری قدرتمند با شرايط مستمر در منطقه از جمله عراق و سوریه داشته باشد و البته اين كمك‌ها به درخواست دولت سوریه و عراق مبنی بر مبارزه با گروه‌های تكفيری انجام می‌شد و این نمایانگر ناتوانی غرب در ایجاد پایگاه دائمی در منطقه در راستای منافع خود است و  اين اتفاقات باعث خشم دولت‌هایی همچون انگليس در مجامع جهانی می‌شود كما اين كه صحبت‌های كامرون شاهدی بر این مدعی است.

وي در پايان در خصوص دخالت اين حوادث در روند مذاكرات خاطر نشان كرد: مسئله هسته‌ای راه خود را دنبال می‌كند و اين مطالب تاثيری در كند بودن توافقات ندارد و با توجه به اظهارات معاون وزیرامورخارجه آمريكا و ورود به بحث حقوق بشری، نشان دهنده  پيگيری پروژه دنباله داری است كه غرب در پيش گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، انگلیس ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار