گلستانی ها با تشییع یک شهید گمنام به استقبال ماه محرم رفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، در آستانه ماه محرم ، مردم گرگان علاوه بر استقبال از ماه محرم ، به استقبال یکی از شهدای جنگ هشت ساله دفاع مقدس رفتند.

درشامگاه روز گذشته این شهید گمنام مهمان مردم شهرستان بندرگز و گرگان بود ومردم نیز با تشییع پیکر مطهر شهید ، از آن میزبانی کردند.

گلستانی‌ها، عصر امروز هم در آیین یادواره شهدای روستای سرکلاته گرگان و فردا در مسجد امام محمد باقر(ع) شهرستان گرگان با این شهید گمنام وداع می‌کنند.

پیکر پاک این شهید عزیز، صبح دوشنبه پنجم آبان، مصادف با دومین روز ماه محرّم در پادگان قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان به خاک سپرده می‌شود.

هنگامیکه برگه‌های تقویم به پایان ماه ذی‌الحجة می‌رسد، شوری حسینی در دل مردم غوغا می کند. کم کم سیاهی علم امام حسین (ع) دیده می شود وبوی محرم به مشام می رسد و دلها را پریشان می کند .
جوانان غیور و مومن گلستانی با سیاهپوش کردن مساجد و حسینیه ها به استقبال محرم می روند و سیاه پوش جوانان بنی هاشم می شوند.

اینجا محرم است، ماه اسلام و آزادگی و گلستان با رنگین کمان اقوام با برافراشتن پرچم و علم سیداالشهداء به ماه امر به معروف و نهی از منکرقدم می گذارد.

در گلستان فرقی ندارد که چه دینی داری، برای مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی عاشورا یک درس دارد و آن درس آزادگی است. درس پیروزی خون بر شمشیر.
صدای نوحه های کربلا از همه گوشه و کنار شهر به گوش می رسد. مردم به خصوص جوانان سعی کرده اند در هر گوشه ای از شهر ایستگاه های صلواتی برپا کنند.

یکی آب می دهد، یکی ذکر یا حسین را بر خود و شهروندان می نویسد و دیگری پیشانی بند می بندد. مساجد و هیئات ها خود را با غبار روبی و نصب پارچه های مشکی از هفته ها قبل آماده کرده اند تا به استقبال محرم بروند. زنجیرها، شالهای سیاه، بنر و پرچم های کربلایی و همچنیین سنچ ها و طبل ها از انبار ها بیرون آمده تا در محرم خودنمایی کنند.

مردم با اذان مغرب به سراغ مساجد و هیئات می روند تا بعد از برپایی نماز جماعت به استقبال عزاداری سید و سالار شهیدان بروند. فرقی نمی کند که پیر باشی یا جوان، زن باشی یا مرد، کافی است تا محرم باشد.

انتهاي پيام/ز

برچسب ها: گلستان ، استقبال ، محرم ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.