برگزاری دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي در تهران

دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي«Iran wire 2014»(صنايع زير ساختي سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته) از 23 تا 26 آذر با حضور و مشارکت بزرگ ترين و معتبر ترين شرکت هاي داخلي و خارجي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از  ستاد خبري دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي ، پس از برگزاري موفق اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي در بهمن پارسال که در آن بيش از يکصد شرکت داخلي و خارجي حضور داشتند ، در دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي که تنها نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي خاورميانه محسوب مي شود، تاکنون ده ها شرکت و واحد بزرگ توليدي، صنعتي داخلي و خارجي، اعلام آمادگي کرده اند.

در اين نمايشگاه؛ انواع ماشين آلات توليد سيم و کابل، مواد خام اوليه (آلومينيوم، مس، سيم فولادي و ...)، ابزارهاي توليد، مواد عايق و روکش، تجهيزات اندازه گيري و آزمون، تجهيزات کنترل کيفيت مواد و ملزومات جانبي (روانکارها، قرقره و ...)، بسته بندي محصول، انواع مفتول (مسي، آلومينيومي و فولادي)، محصولات و فرآورده هاي جانبي مفتولها ، پروفيلها و محصولات جانبي ، انواع دستگاهها ، تجهيزات و ماشين آلات توليد سيم و کابل ، انواع مواد خام اوليه ، ابزارهاي توليد، مواد عايق و روکش، انواع مفتول، انواع پروفيل و ديگر صنايع مرتبط با اين حوزه عرضه و به نمايش عموم گذاشته خواهد شد.
علي شالباف رييس ستاد برگزاري اين نمايشگاه گفت: در اين نمايشگاه که در فضائي بالغ بر ده هزار مترمربع برگزار خواهد شد ، علاوه شرکت هاي داخلي  تاکنون حضور شرکت هائي از آلمان، ترکيه، هند و چين قطعي شده است.

وي افزود: معرفي خلاقيت‌ ها و ظرفيت هاي صنايع مفتولي کشور ، شناسايي و معرفي مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در اين صنعت، جلب حمايت سازمان هاي دولتي و خصوصي از اين صنعت، ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري،اشتغال زايي و کارآفريني،آشنايي دست اندرکاران با محصولات،نوآوري ها و پيشرفت هاي صنايع مفتولي روز دنيا و ايجاد زمينه رقابت سالم ميان توليدکنندگان داخلي براي ارتقاء کيفيت توليدات ؛ مهمترين اهداف برگزاري دومين نمايشگاه بين المللي

صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته است.

اوکراين ،روسيه ، آمريکا ، ترکيه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگليس کشورهايي هستند که در آنها نمايشگاههاي بين المللي صنايع مفتولي برگزار مي شود اما در منطقه خاورميانه، نمايشگاه مفتولي تهران، تنها نمايشگاه اين منطقه محسوب مي شود و برگزاري اين نمايشگاه در جمهوري اسلامي ايران، نشان دهنده رشد و توسعه اين صنعت در کشورمان است.

توليد اولين محصولات سيم و کابل در ايران به سال 1344 و کارخانه ايکو باز مي گردد که حاصل مشارکت ايران و سوئد بود اما در حال حاضر دهها شرکت فعال با مالکيت و هويت ايراني در کشور فعال هستند.

سالانه بيش از 320 هزار تن انواع سيم و کابل در داخل کشور و بيش از 170 شرکت توليد مي شود که بالغ بر 20% از اين توليدات صادر مي شود.

اين صنعت همچنين زمينه اشتغال بيش از پنجاه هزار نفر را فراهم کرده است.

جمهوري اسلامي ايران در سال 2013 با توليد 15 و نيم ميليون تن فولاد خام رتبه نخست و بزرگترين توليد کننده فولاد خاور ميانه را کسب کرده است.

اين رقم به نسبت سال گذشته ميلادي 6/6 درصد رشد داشته و همين امر باعث شده است تا صنايع پايين دستي همانند پروفيل و صنايع مفتولي گسترش يابد و محصولات اين واحدها علاوه بر تأمين بازار داخلي حتي در بازار کشورهاي همسايه به ويژه عراق و افغانستان عرضه شود.

 ذخاير مس دنيا برابر 470 ميليون تن برآورد شده که ايران با 14 ميليون تن مس خالص بيش از 3 درصد از اين ذخاير را که شاخص اصلي صنعت سيم و کابل محسوب مي شود، به خود اختصاص داده است.

بنابراين از نظر ذخاير مس، ايران رتبه دوازدهم دنيا و چهارم آسيا را دارد.

ترکيه ، بحرين و عربستان از نظر تکنولوژي و سرمايه گذاري رقيب جدي صنعت سيم و کابل کشور ما در منطقه محسوب مي شوند که تنها موفقيت رقيب‌هاي منطقه‌اي، کاهش قيمت تمام شده محصولات سيم و کابل آنها نسبت به توليد کنندگان داخلي است.

برگزاري دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته ، فرصتي است که ضمن نشان دادن پتانسيل هاي بالاي اين صنعت در ايران ،زمينه معرفي محصولات اين صنعت را نيز براي کشور ، فراهم خواهد کرد .

دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي را شرکت متحدان توسعه همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي آريا با همکاري شرکت سهامي نمايشگاهي بين المللي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي کند.

علاقه مندان مي توانند براي اطلاعات بيشتر اين نمايشگاه با شماره تلفن هاي دفتر تهران: (10 خط) 021-26206727 تماس بگيرند يا به سايتwww.iranwire.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، صنایع ، مفتول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار