نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته که نخستين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي خاورميانه محسوب مي شود ، از فردا تا 27 بهمن با حضور ده ها شرکت ، کارخانه و واحد هاي بزرگ توليدي داخلي و خارجي، در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته؛ در اين نمايشگاه ، واحدهاي صنعتي و خدماتي صنايع مفتولي داخلي و خارجي ؛ نوين ترين و جديدترين توليدات ، تجهيزات و خدمات اين صنعت پايه و زيربنائي را عرضه خواهند کرد.

در نخستين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي ؛ انواع سيم و کابل با کاربري هاي مختلف برق و مخابرات ، انواع دستگاهها ، تجهيزات و ماشين آلات توليد سيم و کابل ، انواع مواد خام اوليه (آلومينيم، مس، سيم فولادي)،ابزارهاي توليد، مواد عايق و روکش، انواع مفتول، انواع پروفيل و ديگر صنايع مرتبط به نمايش عموم گذاشته مي شود.

در اين نمايشگاه که در فضائي بالغ بر 6 هزار متر مربع برگزار خواهد شد ، شرکت هايي از بلژيک، چين، آلمان ، ترکيه، تايوان و هند نيز حضور دارد.

معرفي خلاقيت‌ ها و ظرفيت هاي صنايع مفتولي کشور ، شناسايي و معرفي مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در اين صنعت ، جلب حمايت سازمان هاي دولتي و خصوصي از اين صنعت ، ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري،اشتغال زايي و کارآفريني،آشنايي دست اندرکاران با محصولات،نوآوري ها و پيشرفت هاي صنايع مفتولي روز دنيا و ايجاد زمينه رقابت سالم ميان توليدکنندگان داخلي براي ارتقاي کيفيت توليدات ؛ مهمترين اهداف برگزاري نمايشگاه است. 

اوکراين ،روسيه ، آمريکا ، ترکيه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگلستان ؛کشورهايي هستند که در آنها نمايشگاههاي بين المللي صنايع مفتولي برگزار مي شود اما در منطقه خاورميانه، براي نخستين بار است که نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي برگزار مي شود و برگزاري اين نمايشگاه در جمهوري اسلامي ايران ، نشان دهنده رشد و توسعه اين صنعت در کشورمان است. 

ترکيه ، بحرين و عربستان از نظر فناوري و سرمايه گذاري رقيب جدي صنعت سيم و کابل کشور ما در منطقه محسوب مي شوند.

مدير اجرايي نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته گفت : صنايع مرتبط با سيم و کابل و صنايع مفتولي ، يکي از مهم ترين صنايع پايين دستي صنعت فولاد، مس و آلومينيم محسوب مي شود.

علي شالباف افزود: رشد روز افزون صنعت برق، الکترونيک، مخابرات و همچنين توسعه شبکه هاي مرتبط با اين صنايع موجب شده است بازار محصولات اين صنعت ، هر روز افزايش يابد. 

وي اضافه کرد : ذخاير و معادن بزرگ مس و همچنين توسعه صنعت فولاد و آلومينيم در جمهوري اسلامي ايران، زيرساخت هاي است که کشورمان را به يکي از سازندگان مهم و مطرح منطقه در عرصه صنعت سيم و کابل و صنايع مفتولي تبديل کرده است.

شالباف گفت : هر چند صنعت مفتولي کشور در عرصه تجارت و همچنين ورود محصولات مشابه خارجي ، با مشکلاتي مواجه شده ، اما کيفيت و ظرفيت توليد مناسب اين صنعت ، امکان مطرح شدن صنعت سيم و کابل و صنايع مفتولي ايران را در عرصه بازارهاي جهاني فراهم کرده است.

مدير اجرايي اولين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته افزود: پويايي صنعت سيم و کابل به مواد اوليه و شاخص هاي اصلي همچون مس ، آلومينيوم، pvc و پلي اتيلن ،انرژي و نيروي کار ماهر وابسته است که کشورمان همه اين موارد را دارد.
شالباف افزود : اين زيرساخت ها و همچنين دانش فني متخصصان ايراني موجب شده است تا صنعت سيم و کابل علاوه بر امکان تأمين نيازهاي داخلي ، حتي نگاهي به بازارهاي جهاني داشته باشد. 

توليد محصولات سيم و کابل در ايران به سال 1344 و کارخانه ايکو باز مي گردد که حاصل مشارکت ايران و سوئد بود.

در حال حاضر دهها شرکت فعال با مالکيت و هويت ايراني در کشور فعال است.

سالانه بيش از 320 هزار تن انواع سيم و کابل در داخل کشور و بيش از 170 شرکت توليد مي شود که 20 درصد از اين توليدات هم به ديگر کشورها صادر مي شود.

اين صنعت همچنين زمينه اشتغال بيش از پنجاه هزار نفر را فراهم کرده است. 

جمهوري اسلامي ايران در سال 2013 با توليد 15 ميليون و 400 هزار تن فولاد خام رتبه نخست و بزرگترين توليد کننده فولاد خاور ميانه را کسب کرده است.

اين رقم به نسبت سال گذشته ميلادي 6/6 درصد رشد داشته و سبب شده است صنايع پائين دستي همانند پروفيل و صنايع مفتولي گسترش يابد و محصولات اين واحدها علاوه بر تأمين بازار داخلي حتي در بازار کشورهاي همسايه به ويژه عراق و افغانستان عرضه شود.

* نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري  

همچنين هفتمين نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران از 24 بهمن با حضور چشمگير شرکت هاي داخلي و خارجي در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار مي شود. 

در اين نمايشگاه 210 شرکت داخلي و خارجي از ترکيه ، آلمان ، ايتاليا ، چين ، عراق ، تايلند ،اوکراين، مالزي ، اسپانيا ، قبرس ، روماني و بلژيک حضور دارند و جديدترين تجهيزات و خدمات مختلف صنعت گردشگري و هتلداري را ارائه مي کنند. شرکت کنندگان در اين نمايشگاه به مدت 4 روز؛ آخرين توانمندي ها و دستاوردهاي خود را در انواع گروههاي کالايي وخدماتي گردشگري به ايران شرح به نمايش مي گذارند :

خدمات گردشگري الکترونيکي- شرکت هاي خدمات مسافرتي هوايي، دريايي، زميني، ريلي- خطوط هوايي، پايانه هاي مسافري- گردشگري سلامت - گردشگري ورزشي- گردشگري زيارتي- طبيعت گردي - بانکها- بيمه ها- سازمان هاي سياحتي و گردشگري- اتحاديه ها و انجمن ها- آموزشگاه هاي مرتبط و دانشگاهها- نشريات تخصصي هتل ها و دهکده هاي توريستي- انواع تجهيزات سفري- موزه ها و کاخ موزه ها- رستوران ها و قهوه خانه هاي سنتي- گروههاي نمايش هاي آئيني- سنتي- گروههاي موسيقي محلي- صنايع دستي و نمادهاي هويتي استان ها- سازمان ها و موسسات مرتبط با حفظ آثار باستاني و ميراث فرهنگي.

هفتمين نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران با مجوز سازمان توسعه تجارت ايران و حمايت و مشارکت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و همچنين انجمن ها و اتحاديه هاي مرتبط؛ از 24 تا 27 بهمن ماه در فضائي به مساحت بيش از چهارده هزار متر مربع و در سالن هاي 6 ، 7، 8 و 9 محل دائمي نمايشگاه هاي تهران برپا خواهد شد.

نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران به عنوان رويداد رسمي گردشگري ايران در تقويم سازمان جهاني گردشگري (UNWTO) به ثبت رسيده و مورد توجه بسياري از سازمانها و مجامع گردشگري و هتلداري دنيا قرار گرفته است. 

هفتمين نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران در دو بخش گردشگري و هتلداري به طور جداگانه برگزار مي شود.

در بخش گردشگري انواع تجهيزات و خدمات؛ هتلها،آژانسهاي مسافرتي،مراکز گردشگري و تفريحي ، خدمات گردشگري الکترونيک، بانکداري الکترونيک، رزرواسيون آنلاين هتلها و خطوط هوايي، سازمانهاي سياحتي و گردشگري و نشريات مرتبط عرضه خواهد شد. 

در بخش هتلداري نيز، شرکت کنندگان در اين بخش؛ملزومات مورد نياز هتلها همچون ظروف هتلي ، مواد و لوازم بهداشتي و منسوجات مورد استفاده در هتلها ، سيستم آشپزخانه هاي صنعتي ، تجهيزات سلف سرويس و کيترينگ ، تجهيزات و دستگاههاي نظافت و شستشو، تجهيزات رستوراني و کافي شاپ ، پوشاک ويژه هتل ها ، سيستم هاي اعلام خطر ، دوربين هاي مدار بسته ، سيستمهاي روشنايي و چراغهاي تزئيني ، تختخواب و مبلمان هتلي ، ترولي و چرخ دستي ، مواد غذايي ، اتوماسيون و سيستمهاي نرم افزاري ويژه هتلها و دکوراسيون و طراحي هتلها را ارائه مي کنند. 

در هفتمين نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران ؛ ده ها هتل و دفتر خدمات مسافرتي حضور دارند و براي تعطيلات سال نو و نوروز 93 خدمات مختلف رزرو بليت ، هتل و به طورکلي بسته هاي مسافرتي را به صورت مجتمع و يکجا ارائه خواهند کرد.

شهروندان مي توانند با مراجعه با اين نمايشگاه خدمات مختلف گردشگردي نوروز را هم تهيه کنند. 
آشنايي و معرفي دستاوردها ، امکانات و ظرفيت هاي حوزه گردشگري و هتل داري کشور، شناسايي مشکلات، موانع و نقاط ضعف صنعت گردشگري و هتل داري ،، ترغيب و تشويق افراد، شرکت ها و موسسات به ورود و سرمايه گذاري در اين دو بخش، ايجاد زمينه هاي مناسب به منظور بهره گيري از ظرفيت هاي گردشگري و ايجاد اشتغال در کشور، فراهم 
کردن بسترهاي لازم براي ورود گردشگر به کشور برخي از اهداف برگزاري هفتمين نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران است.

اين نمايشگاه روز پنجشنبه بيست و چهارم بهمن با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشور ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و روساي اتحاديه و انجمن هاي مرتبط ؛ افتتاح خواهد شد.

نمايشگاه بين المللي خدمات و تجهيزات صنعت گردشگري و هتلداري ايران از 24 تا 27 بهمن هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقه مندان است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار