در معاملات آسیا؛

بهای نفت کاهش یافت

بهاي نفت که روز پنجشنبه در پي انتشار شايعاتي در مورد کاهش عرضه عربستان سعودي افزايش پيدا کرده بود، روز جمعه در بازار آسيا دوباره کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از  خبرگزاري فرانسه از سنگاپور،در معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه دسامبر با 69 سنت کاهش، 81 دلار و 40 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز 62 سنت کاهش يافت و به 86 دلار و 21 سنت رسيد.

بهاي نفت روز پنجشنبه تحت تأثير نشانه‌هايي از احتمال قوت گرفتن تقاضا مانند خبر تسريع جزيي توليد توليدات کارخانه‌ايي در ماه اکتبر در چين که دومين مصرف کننده جهاني نفت خام است يا افزايش بيش از حد انتظار شاخصي در مورد بخش توليدات کارخانه‌اي در آلمان که موتور اقتصادي اروپاست، افزايش يافت.

 دانيل آنگ از فيليپ فيوچرز در سنگاپور اعلام کرد: «ارقام در حال حاضر تا حد زيادي دلگرم کننده هستند اما ما بايد منتظر باشيم ببينيم اين آمار در آينده تأييد مي شوند يا نه».

قيمت‌ها که تحت تأثير فراواني عرضه نفت خام به بازار قرار دارند، پنجشنبه همچنين در پي انتشار اخباري مبني بر اينکه عربستان سعودي، بزرگ‌ترين توليد کننده سازمان کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک)، فروش خود را در ماه سپتامبر کاهش داده است، افزايش قابل توجهي پيدا کردند.
کشورهاي عضو اوپک قرار است 27 نوامبر (6 آذر) در وين تشکيل نشست دهند.

تا به اينجا، اين کشورها بر سر احتمال کاهش عرضه خود براي متوقف کردن روند کاهش بهاي نفت که از اواسط ماه ژوئن نزديک به نيمي از ارزش خود را از دست داده است، با يکديگر هم نظر نبوده‌اند.

در شرايطي که نخستين مورد ابتلا به ابولا در نيويورک در پزشکي که به تازگي از غرب آفريقا بازگشته است، مشاهده شد، تحليل‌گران همچنين تحولات مربوط به ويروس ابولا و نگراني از گسترش همراه با تأثير اقتصادي بالقوه مخرب آن را از نزديک زير نظر دارند.

پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت با يک دلار و 57 سنت افزايش، 82 دلار و 9 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با دو دلار و 12 سنت افزايش، 86 دلار و 83 سنت معامله شده بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بها ، معامله ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار