تولید زیرپله ای pvc در کشور علی رغم روند سریع تولید،عامل 76 درصدی مرگ‌های خاموش بوسیله دودکش‌ها و آمادگی جایگاهداران برای ارائه خدمات‌ بهتر در فصل زمستان از مهم‌ترین عناوین خبری در حوزه صنعت نفت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت از اهرم‌های کلیدی در توسعه اقتصادی است بایستی در این زمینه توجهات بیشتری شود. استفاده از دیدگاه ها و نظرات می تواند راهگشای توسعه این صنعت در بخشهای مختلف باشد.

نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه احداث پالایشگاه تنها درمان فوری برای خروج از خام فروشی نیست گفت: با تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی می‌توان بازارهای صادراتی را توسعه داد.

بیات گفت: علیرغم روند سریع تولید PVC در کشور روند کیفیت این محصول در کشور ضعیف است و برخی از تولیدات به صورت زیرپله ای صورت می گیرد.

سهمیه سوخت آبان ماه خودروها ساعت 24 امشب در کارت های سوخت شارژ می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن خوردگی گفت: حدود 5 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه خوردگی در تاسیسات صنعت نفت می شود به طوری که با صرفه جویی می‌توان هزینه ساخت یک پالایشگاه در کشور را تامین کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت برنا الکترونیک گفت: بي اعتنايي به مسائل خوردگي و نداشتن برنامه حفاظتي، ميزان خسارات خوردگي در تاسیسات نفتی را افزايش و ريسك سرمايه گذاري را بالا مي برد.

شعری مقدم گفت:فرمولی جدید برای قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی از سوی وزارت نفت به مجلس ارائه شد.که این فرمول از سوی مجلس رد شد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: طی یکسال گذشته به ارزش ٨٧٠ میلیارد ریال قرارداد در پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

مدیرکل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت گفت: جای مدیریت خوردگی در صنعت نفت خالی است بایستی قطب‌های پژوهشی و دستورالعمل و استانداردهای خوردگی در صنعت نفت بازنگری شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاهداران کشور از آمادگی جایگاهداران برای ارائه خدمات بهتر برای مردم در فصل زمستان خبر داد و گفت: سهمیه بنزین 400 تومانی همچنان به قوت خود باقی است و هیچ‌ دستورالعملی در زمینه ابطال سهمیه ارائه نشده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: سالانه ٦ هزار عملیات جداسازی و پهلودهی و ٢٢ هزار عملیات باز و بسته کردن برای بارگیری ١٠٠٠ نفتکش در این شرکت با امنیت کامل انجام می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کاهش قیمت تاثیر در بودجه 93 ندارد اما ممکن است در بودجه سال آینده محدودیت‌هایی را به وجود بیاورد.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: حضور قطب خودروسازی در چابهار منتفی نشده است.کسی که تاکنون یک لبنیاتی را اداره نکرده بود حالا مدیر گروه خودروسازی بزرگ شده است.

میانگین مصرف بنزین کشور در هفته گذشته با اندکی افزایش به مرز٧٠ میلیون لیتر رسید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تولیدکنندگان اوپک باید یکپارچگی خود را حفظ کرده و منافع ملی و سرمایه کشورشان را در نظر بگیرند تا بازار تولید را براساس بازار مصرف مدیریت کنند.

رييس پژوهشكده توسعه فناوری‌های گاز گفت: سمينار راهكارهای كاهش انتشار و مصرف دی اكسيد كربن در تاسيسات عسلويه با هدف بررسی دستاوردهای زيست محيطی و فرصت‌های سرمايه گذاری روز 7 آبان ماه در مركز همايش‌های بين‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

٧ حلقه چاه در ١٢ ماه گذشته توسط دستگاه حفاری الیما حفاری شد، این درحالی است که تعداد چاه های حفاری شده توسط دستگاه های حفاری دریایی در داخل کشور طی این دوره زمانی به حدود ٢ چاه می رسد.

شايعات قطع همكاری ايران و پاكستان در پروژه خط لوله گازی صحت ندارد و دو كشور به‌رغم اختلاف‌نظرها در اين زمينه، همكاریهای نزديكی را برای به سرانجام رساندن اين پروژه در دستور كار خود دارند.

كاتوزيان گفت: تغييرات مديريتي همواره براساس تخصص، نيازها، الزامات و مطالبات مجموعه پژوهشگاه رخ داده‏اند و كميته‌ها، كميسيون‌ها و رويه‌ها و شوراهاي جديد به همين منظور شكل گرفته ‏اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در صورت کمبود بنزین مصرفی در کشور باید بنزین استاندارد از طریق دستگاه‌های نظارتی وارد کشور شود و در این زمینه دولت و مجلس با کسانی که بنزین با شاخص پایین وارد کشور کنند قاطعانه برخورد می‌کند.

رئيس ايمنی، بهداشت و محيط زيست شرکت ملی گاز ايران گفت: عامل 76 درصد از مرگ‌های خاموش در کشور بصورت مستقيم به "دودکش" مرتبط است.

سکوی 18A پارس جنوبی به عنوان دومين سکوی فازهای اولويت‌دار روز پنجشنبه گذشته با روشن شدن مشعل آن، با موفقيت آزمايش شد.

نخستين محموله گاز مايع صادراتی از تاسيسات گاز مايع منطقه آبادان را شرکت‌های حمل و نقل بين‌المللی به کشور پاکستان صادر کرد.

خسروانی گفت: با تمرکز شرکت پالایش و پخش بر افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور و اجرای کامل طرح کهاب، واردات بنزین کاهش و به تدریج خذف می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به ٢ میلیون خانوار روستایی که از نعمت گاز بی بهره اند در قالب بند «ق» تبصره ٢ بودجه امسال انجام می شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را تلنگری برای مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور به جای خام فروشی بایستی به سمت تولید فراورده‌های نفتی باکیفیت حرکت کنند.

معاون وزیر نفت با صدور حکمی بیژن عالیپور را به سمت مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب منصوب کرد.

مدير توليد شرکت ملی صنايع پتروشيمی ايران گفت: در نيمه نخست امسال صادرات محصولات پتروشيمی کشور به لحاظ وزنی 14 درصد و به لحاظ ارزشی 7 درصد نسبت به پارسال بالاتر بوده است.

کاظمی گفت: با اجرای طرح‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها سه اصل امنیت عرضه انرژی، محیط زیست و امنیت بازار سرمایه رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار