فرزین‌مهر گفت: همراهی رژیم غذایی با ورزش موجب کاهش و ماندگاری در وزن می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دکتر فرزین مهر در این باره گفت: بانوان برای کاهش وزن از سه روش استفاده می‌کنند، آن دسته که فقط از رژیم غذایی یا تنها فعالیت ورزشی یا ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش، که این دسته آخر بهترین نتیجه را بدست می ‌آورند چرا که علاوه بر کاهش وزن، ماندگاری آن بیشتر نیز می‌گردد.  
 
وی درخصوص افرادی که دچار بیکاری خاصی نیستند و تنها از چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردند افزود: توصیه ما به بانوانی که فقط از اضافه وزن رنج می‌برند، انجام ورزش‌های هوازی از جمله شنا، پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، ایروبیک و .. به مدت 6 روز در هفته و به مدت 1:30 است، اما این نکته فراموش نشود که ورزش و فعالیت برمن باید به تدریج، و براساس توانایی فرد، با سرعت و مدت زمانی کم صورت گیرد، همچنین در دوران نخست فعالیت، بانوان می‌توانند 40 دقیقه از فعالیتشان در صبح و بقیه را به زمان دیگر موکول کنند، با این حال برای اثربخشی بهتر و سریعتر همان 1:30 به ورزش بپردازند.  
 
دکتر فرزین مهر بیان داشت: با کاهش وزن، عضلات روبه ضعیف شدن پیش می‌رود و برای جلوگیری از این ضعف عضلات فرد باید ورزش‌های قدرتی را در بین تمریناتشان قرار دهند تا سلامت عضلانی ؟ تضمین گردد همچنین بانوانی که قصد کاهش وزن به صورت موضعی هستند باید قبلش با انجام ورزش فرد به آستانه هوازی نزدیک و پس از آن ورزش‌های مربوط به قسمت مورد نظر را انجام دهند تا به نتیجه دلخواه برسند.
 
ورزش یک درمان محسوب و یک عامل پیشگیری از اکثر بیماری‌هاست. افراد باید در جوانی و میانسالی به انجام ورزش و فعالیت بدنی بپردازند تا در سالمندی دچار بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت، فشارخون، کبد چرب و ... نگردد، اما فرد سالمندی که تاکنون فعالیتی نداشته باید قبل از آغاز ورزش حتما به پزشک مراجعه کند با این حال می‌توان برای این افراد فعالیت بدنی به مدت 4 الی 5 روز باشد که پیشنهاد داد که زمان آن نیز به مدت نیم ساعت در ورز انجام گیرد.
 
وی درباره انجام ورزش توسط بانوان باردار نیز تصریح کرد: اکثر بانوان پس از باردار شدن، فعالیت‌های زندگی و فعالیت‌های ورزشی را کاهش یا حتی قطع می‌کنند، در صورتیکه انجام ورزش علاوه بر سلامت مادر و جنین باعث بالا رفتن هوش جنین می‌گردد.
 
برنامه ورزشی توسط دکتر فرزین مهر برای بانوان باردار به شرح ذیل توصیه  شده است: بانوانی که تا زمان بارداری هیچ نوع فعالیت ورزشی نداشتند، در 2-3 ماه نخست بارداری باید فعالیت سبک به مدت 10 الی 20 دقیقه به صورت روزانه و با شدت و سرعت کم داشته باشند، در 3 ماه دوم، جنین ایمن‌تر و خطری سلامت مادر و جنین را تهدید نمی‌کند، اما نکته مهم و قابل توجه اینکه ورزش‌هایی که به صورت خوابیده انجام می‌شود خونرسانی به جنین را مختل می‌کند.
 
وی ادامه داد: بانوان باردار باید 3 روز در هفته و ورزش قدرتی را نیز باشد کم به برنامه تمرینی خود اضافه نمایند و علاوه بر پیشگیری از اضافه وزن و وزن‌گیری مناسب، کمردرد را نیز کاهش می‌دهد، در 2 ماه آخر بارداری باید تمریناتی که عضلات کف لگن را تقویت می‌کند انجام دهند تا هم زایمان خوبی داشته باشند و هم از بی‌اختیاری ادرار در سال‌های بعد جلوگیری نماید.  

انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار