بارش هاي اخير خوب اما ناکافي است

معاون هماهنگي توسعه آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد : بارش هاي اخير تا 10 ميلي متر ، خوب اما ناکافي است و بايد شهروندان همچنان مديريت مصرف را اولويت بدانند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عليرضا نوذري پور گفت : شهروندان به ويژه ساکنان کلانشهر تهران با توجه به کمبود آب و کاهش سدهاي تامين کننده اب تهران ، با مصرف درست ، همکاري کنند. 

وي با اشاره به اينکه 4  سد لار ، لتيان ، طالقان و اميرکبير حدود 75 درصد آب شهر تهران را تامين مي کند، گفت: ذخيره سدهاي شمال شرق تهران در کمترين ميزان قرار دارد.

معاون هماهنگي و توسعه آب و فاضلاب استان تهران تاکيد کرد: افزايش بارشها  اميدواريم استمرار داشته باشد تا بخشي از کمبودهاي سالهاي اخير جبران شود که هنوز فاصله زيادي با ان داريم.

نوذري پور اظهار داشت : وضع آب سدهاي شرق تهران (لار و لتيان ) خوب نيست و به حداقل رسيده است وبايد مسئله بحران آب را جدي بگيريم.

وي گفت : ايران در نوار خشک و نيمه‌خشک دنيا قرار گرفته است و اصولاً از لحاظ اقليمي ايران کشور پرآبي محسوب نمي‌شود و ميانگين بارش‌هاي جوي  ما حدود 240 تا 250 ميلي‌متر و حدود يک‌سوم ميانگين جهاني است .

نوذري پور اظهار داشت بايد سرانه مصرف اب در تهران از 250 ليمتر به 150 ليتر کاهش يابد ، بايد بحران آب را جدي بگيريم و باور کنيم  که در  کشور خشکي زندگي مي کينم و شايد پديده خشکسالي تا چند دهه ادامه پيدا کند.

وي درباره تفکيک اب شرب از مصارف بهداشتي هم گفت : در تهران امکان پذير نيست ، چون کيفيت اب خيلي بالاست و اين کار ممکن است ميزان مصرف را بي رويه کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بارش ، باران ، مصرف ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار