درددل پسر رییس فدراسیون کاراته با باشگاه خبرنگاران:

تیم ملی کاراته با باندبازی اداره می‌شود/ از پدرم گله‌ دارم

حسین سمندر گفت: برای کادر فنی تیم ملی متاسفم که هیچ ثباتی روی رفتارشان ندارند و هیچ‌وقت از ملی‌پوشان دفاع نکرده‌اند.

حسین سمندر، ملی‌پوش سابق وزن منفی 67 کیلوگرم که از اردوی تیم ملی کاراته کنار گذاشته شد دل پری از فدراسیون و تیم ملی دارد، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای کادر فنی تیم ملی از جمله شهرام هروی و حسین روحانی واقعا متاسفم که هیچ ثباتی روی رفتارشان ندارند چون تا به حال هیچ دفاعی از بچه‌های تیم ملی نکرده‌اند.

فرزند رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: همه حاشیه‌های تیم ملی را مربیان ایجاد می‌کنند و بچه‌های تیم ملی را به حاشیه‌ می‌کشند به خاطر اینکه از بیرون فشاری روی خودشان نباشد تیم را به حاشیه بردند به طوری که تمام این حاشیه‌هایی که ایجاد می‌شود و چالش‌هایی که مربیان ایجاد می‌کنند سر فدراسیون خالی می‌شود.

سمندر در ادامه بیان داشت: مربی که هدایت یک تیم را به عهده دارد حکم سرپرست یک خانواده را دارد و باید روی تیمش مدیریت داشته باشد و دلسوز باشد و از بازیکنانش دفاع کند. در صورتیکه مربیان فعلی به هیچ وجه از بازیکنان تیم دفاع نمی‌کردند به جز چند نفر که فقط آنها برایشان مهم بودند.

ملی‌پوش سابق وزن منفی 67 کیلوگرم همچنین بیان داشت: در این 2 سال روحانی و شهرام هروی یک بار هم از من دفاع نکردند به این دلیل که این دو مربی نفراتی که از بیرون به آنها تحمیل شد را باید حفظ می‌کردند تا برای خودشان مشکلی پیش نیاید.

وی یادآور شد: اگر واقعا یک مربی دلسوز باشد هیچوقت تیم را به حاشیه نمی‌برد و به چالش نمی‌کشد. چراکه علی فداکار خط می‌خورد رسانه‌ها در مورد آن بحث می‌کنند ولی بقیه خط می‌خورند و حذف می‌شوند کسی صحبتی نمی‌کند؟!

سمندر افزود: از دیدگاه بچه‌های تیم ملی این مربیان ارزشی ندارد و عروسکی هستند که فدراسیون بر سر کار گذاشته است.

وی در خصوص باندبازی که گفته می‌شود مدتهاست که در تیم ملی ایجاد شده گفت: متاسفانه کسانی که در تیم ملی باند درست کردند مثل علیرضا کتیرایی که هر جور دوست داشته روی من مانور داده و بر علیه من صحبت کرده ؛ وی قهرمان ملی است ولی فکر می‌کنم که هیچ بویی از قهرمانی نبرده. محیط ورزش محیط سالمی است و من تا به الان هیچ بی‌احترامی به آن نداشته‌ام ولی متاسفانه همه جور بی‌احترامی دیده‌ام.
علیرضا کتیرایی چه بخواهد چه نخواهد من در این وزن هستم و حالا حالاها هستم.

سمندر بیان داشت: متاسفانه علیرضا کتیرایی در تیم ملی باندی درست کرده متشکل از سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری و علی فداکار اما چون من پسر رییس فدراسیون هستم باید مورد غضب آقایان قرار بگیرم؟

ملی‌پوش سابق وزن منفی 67 کیلوگرم تصریح کرد: اگر هم انتخاب شدم مسابقه دادم و اگر در مسابقات انتخابی که حاضر بودم به خاطر من در حق کسی اجحاف شده، چرا خود بازیکن اعتراض نکرده است؟

وی در ادامه گفت: از انفرادی مرا کنار گذاشتند ولی حقم این نبود که مرا کلا از اردو بیرون کنند حتی روز انتخابی هم به من اطلاع ندادند و وقتی که خودم خواستم به محل مسابقات بروم شهرام هروی به من گفت که نیا!
من یک بازیکن هستم و نباید بخاطر یک باخت حذف شوم. برای باندی که کتیرایی درست کرده است متأسفم زیرا مربیان تیم ملی، شهرام هروی و حسین روحانی نیز از آنها دستور می‌گیرند.

سمندر خاطر نشان کرد: به بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده قول بازی‌های آسیایی را داده بودند که فیکس هستند و به علی فداکار نیز از قبل گفته بودند که برای جهانی فیکس بازی خواهد کرد.


    

وی ادامه داد: در مورد علی فداکار که در حال حاضر در تیم نیست به دلیل همین است که از نظر اعدادی که از قبل به مربیان داده بودند. همه محاسبات به هم خورده بود و مربیان هم یک انتخابی صوری گذاشتند که جلوی انتقادها گرفته شود.

ملی‌پوش سابق وزن منفی 67 کیلوگرم ادامه داد: در همین انتخابی مسابقات آسیایی همه جور مانور دادند که سعید حسن‌پور را از تیم ملی خط بزنند که بهمن عسگری را فیکس کنند که شکر خدا سعید انتخابی را برد و خدا مزد زحمات و فشارهایی که روی این بازیکن گذاشته بودند را داد و توانست خوشرنگ‌ترین مدال را بگیرد. مربیان تیم ملی مربی نیستند هر مربی از روی فیلم تیم‌های خارجی به بازیکنان تکنیک یاد بدهند مربی نیستند.

سمندر افزود: در اردوی تیم ملی بازیکن به مربی دستور می‌داد که مربی به چه صورت تمرین بدهد. من آدمی نبودم که از اردوی تیم ملی برای پدرم تعریف کنم چون من ورزشکار هستم و با بچه‌ها نان و نمک خوردم. فدراسیون در مورد اضافه کردن روحانی به کادر فنی اشتباه کرد. جامعه کاراته فکر می‌کرد به دلیل قهرمانی‌ها که حسین روحانی داشته شاید بتواند به تیم کمک کند در صورتی که هر بازیکن خوبی نمی‌تواند مربی خوبی باشد.

حسین سمندر از پدرش که رئیس فدراسیون کاراته است گله دارد و گفت: از فدراسیون و  رئیس آن که پدرم است ناراضی هستم زمانیکه مرا به راحتی کنار گذاشتند کسی نیامد از من دفاع کند.

وی افزود: حق من این نبود و حداقل برای تیمی در بازی‌های جهانی حق داشتم. متاسفانه حمایتی که پدر من از سایر بازیکنان داشت خیلی بیشتر از من بود.

ملی‌پوش سابق وزن منفی 67 کیلوگرم تیم ملی کاراته ادامه داد: سجاد گنج‌زاده هم در بازی‌های آسیایی باخت ولی چرا وی خط نخورد ولی من باید خط بخورم. گنج‌زاده که بیشتر حاشیه در تیم را ایجاد کرده بود را هم از تیم خط نزدند.

حسین سمندر در پایان خاطر نشان کرد: فشاری که مربیان وارد می‌کنند به قدری زیاد است که پدر من این مسائل را قبول می‌کند. مسئولان ورزش به من جواب بدهند که به چه حقی مرا نادیده گرفتند؟!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.