عادل خانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صرف 5درصد تولید ناخالص ملی در خوردگی تاسیسات نفتی/ احداث پالایشگاه با صرفه جویی در هزینه‌ها

عضو هیئت مدیره انجمن خوردگی گفت: حدود 5 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه خوردگی در تاسیسات صنعت نفت می شود به طوری که با صرفه جویی می‌توان هزینه ساخت یک پالایشگاه در کشور را تامین کرد.

هادی عادل خانی دبیر پانزدهمین کنگره ملی خوردگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد حدود 5 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه خوردگی در تاسیسات صنعت نفت می شود اگر در این زمینه روند خوردگی سرمایه ها و تاسیسات صنعتی کشور کاهش پیدا کند در هر دو سال با پولی که از طریق صرفه‌جویی حاصل می شود هزینه ساخت یک پالایشگاه در کشور به صورت کامل تامین می شود.
 
وی تصریح کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی طبق منویات مقام معظم رهبری باید با برنامه ریزی اصولی از هزینه‌های اضافی کاسته تا بتوان به سمت اقتصاد پویا حرکت کنیم.
 
دبیر پانزدهمین کنگره ملی خوردگی تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون آمار دقیقی در خصوص هزینه‌های غیرمستقیم نداریم.

عادل خانی افزود: بیش از 170 مقاله از بخش‌های مختلف صنعت و دانشگاه به پانزدهمین کنگره ملی خوردگی ارسال شده بود که از این تعداد حدود 155 مقاله مورد پذیرش قرار گرفتند.
 
وی تاکید کرد: در این کنگره 47 مقاله شفاهی و مابقی به صورت پوستر ارائه شدند. همچنین سه پنل تخصصی در زمینه مسایل صنعتی، بویلرها، امین های پوششی و ضدخوردگی برگزار می شود.
 
 عضو هیئت مدیره انجمن خوردگی خاطرنشان کرد: درکنار این کنگره 30 شرکت فعال در عرصه صنعت خوردگی شرکت کرده اند.
 
عادل خانی گفت: این کنگره در 25 محور تخصصی در حوزه حفاظت کاتدیک و صنعت الکتروشیمیای و جوشکار برگزار می شود.
 
گفتنی است این کنگره امروز به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار