بسته خبری "خبر تو خبر"؛

از قوره‌های قوچانی تا مویزهای نواصلاح‌طلبان/ کودتای مشارکتی علیه کارگزاران/لیست اعضای کابینه دولت دوازدهم منتشر شد!

تو بسته "خبرتوخبر" این هفته، با پیک نامه‌‌رسان از پله دوم حیاط خلوت اصلاح‌طلبان به لا‌به‌لای خاطرات تاریخ گذشته بعضی‌ها پریدیم!

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به چهارمین بسته "خبرتوخبر" رسیدیم. سوژه‌های خبریمون این هفته کمتر شده که سعی می‌کنیم در هفته‌های بعد جبران کنیم.
 
تو "خبرتوخبر" این هفته دست از سر وحدت اصولگرایان برداشتیم و به قول خودمون خواستیم تنوع ایجاد کرده باشیم!

حرکت از پله دوم
 
"حسین شریعتمداری" بار دیگر مقاله‌ای را در روزنامه "کیهان" منتشر کرد. این چهره رسانه‌ای اصولگرا، در ابتدای مقاله خود، فتنه سال 88 را به مگسی در ظرف سوپ و حامیان این حوادث تلخ را به مدیر رستوران که وجود مگس در ظرف را مسئله‌ای قابل چشم‌پوشی می‌داند، تشبیه کرده است.
 
مدیر‌ مسئول روزنامه کیهان در بخشی از مقاله خود و در تبیین جایگاه فتنه‌گران نوشت: فرض کنید در یکی از خیابان‌های تهران شاهد صحنه‌ای هستید که در آن، شخصی سیلی محکمی به گوش شخص دیگری می‌زند. با مشاهده این صحنه چه احساسی خواهید داشت؟ به طور طبیعی و در قضاوتی عجولانه، شخص سیلی خورده را مظلوم تلقی خواهید کرد. اما این صحنه فقط پله دوم ماجراست و پله اول آن که همین شخص سیلی خورده ساعتی  قبل و در خیابانی دیگر، با دشنه به شماری از مردم کوچه و خیابان حمله کرده و ضمن ضرب و شتم و قتل تعدادی از آنها، اموال آنان را نیز به سرقت برده است. حالا درباره صحنه‌ اولی که مشاهده کرده بودید، چه قضاوتی خواهید داشت؟! آیا هنوز هم شخص سیلی خورده را مظلوم! می‌دانید؟ و یا در پاسخ به ندای وجدان خویش، فریاد برمی‌آورید و صدا به اعتراض برمی‌دارید که چرا این جرثومه فساد و تباهی را به جرم جنایت و قتل انسان‌های بی‌گناه قصاص نمی‌کنید و تنها به یک سیلی اکتفا کرده‌اید! کدام انسان عدالت‌خواه برخوردار از وجدان پاک قضاوتی غیر از این خواهد داشت؟! کسانی که جز این فکر می‌کنند، در قضاوت میان قاتل غارتگر و مقتول غارت شده، جانب قاتل غارتگر را گرفته‌اند و هیچ حالت دیگری قابل تصور نیست.

انصرافی که بی دلیل نبود

چهارشنبه هفته گذشته (23 مهر) بود که "محمد هاشمی"، از اعضای حزب "کارگزاران سازندگی" در اقدامی غیر‌قابل پیش‌بینی از ادامه حضور در این حزب کناره‌گیری کرد. دقیقا همان روزی که هاشمی دست به این اقدام زد، "باشگاه خبرنگاران" در گفتگویی با وی از دلایل این انصراف جویا شد. هاشمی گفت: دلیل این کناره‌گیری شخصی بوده است.
 
اما معلوم بود که ماجرایی در پس این انصراف ناگهانی وجود دارد که هاشمی از گفتن آن معذور است. این هفته برادر کوچکتر آیت‌الله "هاشمی رفسنجانی" در گفتگو با روزنامه "شرق"، ناگفته‌هایش را گفت.

گزیده صحبت‌های هاشمی: 

*هاشمی با بیان اینکه برای کناره‌گیری از حزب کارگزاران، مشورتی با کسی نداشته است، گفت: آنچه که به استعفای من منجر شد، ترکیب "شورای مرکزی" جدید بود. بالاخره اشخاصی حضور دارند که از بدو تأسیس با کارگزاران نبودند و در برهه‌هایی، منتقد کارگزاران بوده‌اند.
 
*تحلیل من شاید غلط باشد؛ ادعایی ندارم اما استنباط کردم این ترکیب، از شعارهای اولیه کارگزاران فاصله دارد.
 
*آقای هاشمی گفته‌اند الان "جبهه" مناسب است. نه اینکه یک "حزب" برود "جبهه" شود. بلکه احزاب بروند "جبهه" تشکیل دهند.
 
*من در جلسه "شورای مرکزی" شهریور ماه اعلام کردم که دیگر با حزب همکاری نمی‌کنم.
 
*من نمی‌خواهم شاهد این باشم که حزبی که من عضوش هستم، سرنوشت حزبی مانند مشارکت را پیدا کند.
 
گفتنی است "حسین مرعشی" در گفتگو با خبرگزاری "فارس" درباره کناره‌گیری هاشمی صحبت کرد.
 
عضو حزب "کارگزاران سازندگی" در این گفتگو به نکته‌ای اشاره کرد که دقیقا 180 درجه عکس صحبت های هاشمی در گفتگو با روزنامه شرق بود.
 
مرعشی گفت: همه جمع هیئت مؤسس از جمله من و آقای هاشمی با ورود افراد جدید موافق بودند و در این مورد فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.
 
در همین راستا، "جعفر تکبیری" گزارشی را در روزنامه "جوان" منتشر کرد. در بخشی از این گزارش به حضور "محمد قوچانی" در شورای مرکزی حزب کارگزاران اشاره شده است. تکبیری چنین آورده است: "گفته‌های "محمد هاشمی" اشاره غیر‌مستقیمی به محمد قوچانی، عضو جدید شورای مرکزی حزب، بوده که سابقه‌ای پر ستاره در تقابل با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دهه 70 داشته است. روزگاری که اصلاح‌طلبان می‌کوشیدند با تخریب دیوار آیت‌الله هاشمی به دلیل اتخاذ سیاست‌های سرمایه سالارانه در دوره مسئولیتش جایگاه خود را در نزد مردم ارتقا دهند. محمد قوچانی هم از این دیوار بالا رفت که امروز برادر آیت‌الله، حضور وی را در درون حزب حامی آیت‌الله هاشمی برنمی‌تابد".
 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: "بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که حرکت کارگزارانی‌ها در تمام طول سال‌هایی که از حضور آن‌ها در صحنه سیاست کشور می‌گذرد، همان حرکت تکنوکراتانه توأم با تفکرات سرمایه محور است و تاکنون هیچ تغییری در این رویکرد به وجود نیامده است. در سوی دیگر "محمد قوچانی" و "سعید لیلاز" نیز همچنان همان تفکرات اصلاح‌طلبانه را دارند که اقتضای روزگار باعث شده این تفکرات را به دیدگاه کارگزارانی پیوند بزنند".
 
تکبیری دلیل این گرایش اصلاح‌طلبان دوم خرداد به حزب کارگزاران را در دو محور جستجو کرده است. "محور اول؛ در اختیار‌گیری قوه مجریه کشور توسط اعضای نزدیک به حزب کارگزاران و محور دوم؛ نبود حزبی فراگیر با تفکر اصلاح‌طلبانه برای پیگیری خواسته‌های جریان دوم خرداد". 

افراطی‌های مزاحم!

"علی یونسی"، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در گفتگو با خبرگزاری "فارس"، از تکامل و رشد هاشمی گفت. از اینکه افراطیون دو جناح، مزاحم دولت هستند. 

گزیده صحبت‌های یونسی: 

*وقتی "امام ‌خمینی (ره)" در مدرسه فیضیه برای اولین بار اجازه دادند خانم‌ها در حضور ایشان سخنرانی کنند، عده زیادی به شدت عصبانی شدند و گفتند اصلا امام (ره) چرا اجازه داده است. در ذهنیت خیلی‌ها، زن‌ها اصلا نباید رأی بدهند اما عظمت امام توانست این فضا را بشکند.
 
*آیت‌الله "هاشمی" با همه نبوغ و هوشمندی که دارد مانند هر انسانی در حال تکامل و رشد است و ممکن است نسبت به گذشته تغییر کرده باشد اینکه عیب نیست. خلاف آن عیب است. خلاصه افراطیون هر دو جناح همیشه مزاحم و مانع دولت ها بوده‌اند.
 
*تا آنجا که من خبر دارم اصلاح‌طلبان و کسانی که مؤثر هستند؛ هیچ‌کدام سهمی از دولت نمی‌خواهند و حتی مایل هم نیستند، شرکت هم داشته باشند.
 
*چرا "مقام معظم رهبری" تأکید می‌کنند که رأی مردم حق‌الناس است چون عده‌ای می‌گویند، مردم اصلا حق ندارند.
 
از قوره‌های قوچانی تا مویزهای نواصلاح‌طلبان
 
"سعید نورمحمدی"، عضو هیئت اجرایی حزب در شرف تأسیس ندا، در گفتگو با روزنامه "آفتاب یزد"، صحبت‌هایی را مطرح کرد که از نگاه جناح اصولگرا، یک تناقض آشکار به حساب می‌آید. آنجا که گفت: گفتمان ما گفتمان "خاتمی" است و در عین حال حزب "ندا" مطالبات نسل خودش را پیگیری خواهد کرد. البته صابون نورمحمدی به تن "محمد قوچانی" هم خورد و وی به طرز ظریفی جواب این عضو تازه راه یافته به حزب "کارگزاران سازندگی" را داد.   
 
گزیده صحبت‌های نورمحمدی:
 
*نمی‌شود فردی که خودش ماه‌های فعالیت حزبی‌اش به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد در مورد افرادی که در کار حزبی به مراتب پیشکسوت‌تر او هستند بگوید: شما مویز نشده می‌خواهید غوره شوید.  
 
*پیش‌بینی ما این است که در ده سال آینده گفتمان ندا تمامی جریانات اصلاح‌طلب را در بر خواهد گرفت.
 
*ما خود را بخشی از جریان اصلاح‌طلبی می‌دانیم و خود را خارج از اصلاح‌طلبی تعریف نکردیم و نخواهیم کرد.
 
*ما تلاش خواهیم کرد که گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی را پر رنگ کنیم.
 
*ندا مطالبات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نسل خودش را پیگیری خواهد کرد.  
 
اندر‌خم رفع حصر
 
نامه نماینده همیشه معترض به دبیر شورای نگهبان، حملات زیادی را به سمت یادگار استاد شهید "مرتضی مطهری" روانه کرد. این طور که از شواهد پیداست، گویا "علی مطهری" دست بردار قصه هزار و یک شب رفع حصر سران فتنه نیست.  
 
نامه "علی مطهری" به آیت‌الله جنتی، "باشگاه خبرنگاران" را بر آن داشت تا به سراغ دو تن از اعضای حزب "مؤتلفه اسلامی" برود. 
 
"محمدکاظم انبارلویی" در همین زمینه، بیان داشت: نماینده تهران راهی به خطا رفته و باید به زودی به افکار عمومی پاسخ دهد؛ چون مردم بر فرض اینکه وی منافع و مصالح ملی را در نظر می‌گیرد، به وی رأی داده‌اند.
 
انبارلویی گفت: نامه مطهری در پاسخ غیرمنطقی به مباحث آیت‌الله جنتی نمونه‌ای از بیراهه رفتن اوست امیدواریم هرچه زودتر متوجه بن‌بست راه خود شود.
 
"محمدمهدی اسلامی"، دیگر عضو حزب مؤتلفه اسلامی هم درباره موضوع مزبور به "باشگاه خبرنگاران" گفت: اینکه ایشان علاقمند به محاکمه این افراد هستند از موضع خیرخواهی برای این افراد نیست در حالی‌ که موضع نظام نسبت به این افراد شفقت است.
 
اسلامی با اشاره به قراردادن بهترین امکانات درمانی، رفاهی در اختیار سران فتنه، گفت: این ملاحظات نظام به خاطر گذشته این افراد و به واسطه خدماتشان نسبت به انقلاب انجام شده است.
 
نیتی که برملا شد
 
"علی‌اکبر جوانفکر"، از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به "محمود احمدی‌نژاد"، نیت درونی رئیس دولت‌های نهم و دهم را در گفتگو با خبرگزاری "آریا" بر ملا کرد. 

خاطره‌های تاریخ گذشته  
 
"رسول منتجب نیا"، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در دیدار با اعضای شورای مرکزی "حزب مردمی اصلاحات"، از وحشت اصولگرایان رونمایی کرد. بعد هم سرکی به سیاست نخ‌نما شده سال‌های اخیر برخی مدعیان اصلاح‌طلب در گفتن خاطرات بی پایه و اساس زد؛ آنجا که با گفتن خاطره‌ای از "رهبر معظم انقلاب" سعی در موجه جلوه دادن جریان متبوع خود کرد.  
 
گزیده صحبت‌های منتجب‌نیا:
 
*اگر شخصیتی مثل "جلیلی" رِِئیس‌جمهور می‌شد، در این اوضاع نا‌به‌سامان منطقه، وای بر ما بود.
 
*در آن دوران رهبری می‌گفتند که "من دائم دعا می‌کنم که مقلب‌القلوب خودش کار را درست کند" و بعد از انتخاب دولت اصلاحات ایشان فرمودند "مقلب‌القلوب کار خودش را کرد"، اما ما از فرصت دوران اصلاحات استفاده نکردیم اصرار داشتم که در آن دوران اصلاحات یک تعریف جامع از آن شود به همین خاطر عناصری حرف‌های نامربوط زدند که ما به ناچار در گاهی اوقات مجبور بودیم موضع گیری کنیم و علیه همفکر خود جبهه بگیریم؛ چرا که حرف ناروا بود.
 
*اصولگرایان از انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر احساس خطر و وحشت کردند، آقایان "یزدی" و "موحدی‌کرمانی" که از جریان افراطی در درون مجلس و احزاب گلایه‌مند بودند، اما هم‌اکنون کارشان به جایی رسیده که همین آقایان با افراطی‌ترین جریان که با محوریت آیت‌الله مصباح است وارد مذاکره برای ائتلاف شده‌اند و این موضوع نشان از ترس اصولگرایان است.
 
نامه‌ خرازی به بادامچیان:
 
"صادق خرازی"، با نوشتن نامه‌ای به "اسدالله بادامچیان"، عضو حزب مؤتلفه اسلامی، وی را مورد عتاب قرار داد. خرازی از علاقه بادامچیان برای کسینجر شدن گفت. همچنین خرازی حمایت بادامچیان و جریان متبوع وی از دولت مهرورز را، دست‌مایه نامه خود قرار داد.     
 
گزیده نامه خرازی:  
 
*جناب آقای اسدالله بادامچیان، استراتژیست مؤتلفه، اخیرا نسبت به اصلاح‌طلبان اظهار نظر فرموده و گفته‌اند این‌ها ایرانی هستند و از جناب آقای خاتمی هم یادی کرده‌اند که بهترین گزینه برای زندگی در اروپا هستند، البته ایشان در صحبت کردن ید طولایی دارند و علاقمندند همگان، ایشان را کیسینجر مؤتلفه بدانند.
 
البته بادامچیان هم بیکار ننشست و با نوشتن نامه‌ای، به اظهارات صادق خرازی پاسخ داد.
 
گزیده نامه بادامچیان:  
 
*تذکرا این جانب عضوی کوچک از حزب پرافتخار مؤتلفه اسلامی هستم و ادعایی نداشته و ندارم و اگر بخواهم مانند کسی باشم، دوست دارم بهشتی گونه رفتار و گفتار داشته باشم، نه کسینجر صهیونیست که عامل استکبار آمریکاست.

*اصلاح‌طلبان را غیر ایرانی یا غیر مسلمان ندانسته و نمی‌دانم؛ اما مسلما مشی و استراتژی و تفکرات اصلاح‌طلبان موجود را نمی‌پسندم و با فتنه‌گران و همراهان فتنه در اصلاح‌طلبی هم مخالفم و این حق هر شهروند است که موافق یا مخالف این یا آن جریان باشد.

*بنده هم معتقدم که همه آحاد ملت ایران اعم از اصلاح‌طلب و دیگران در زیر خیمه بلند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری‌اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای زندگی می‌کنند.
 
گزیده صحبت‌های جوانفکر:
 
*آقای احمدی‌نژاد هيچ‌گاه به مساله بهار نگاه سياسي ندارند و از موضع قدرت به اين مساله نمی‌پردازند؛ درواقع مساله بهار مرتبط است با ظهور آقا امام‌زمان(عج) که دعا و آرزو می‌کنيم هرچه زودتر اين اتفاق بيفتد.
 
*سياست آقای احمدی‌نژاد درباره مسائل سياسی فعلا سکوت است. ايشان درباره انتخابات هيچ برنامه‌ای ندارد. حرف‌هايی که درخصوص برنامه‌های انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد زده می‌شود، فقط گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.
 
شاید روی گفته‌های جوانفکر به سمت صحبت‌های اخیر "عبدالرضا داوری" باشد. گفتنی است "داوری"، فهرستی از کابينه احتمالی احمدی‌نژاد را برای دولت بعدی در صفحه توييتر خود منتشر کرده است.
 
در کابینه فضایی! آقای داوری، وزارت ورزش به "حسین رضازاده"، معاون اولی رئیس‌جمهور به "غلامحسین الهام" و وزارت اطلاعات به "روح‌الله حسینیان" رسیده است.

*گزارش از حسام رضایی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار