پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین در گزارشی به قلم "آرتور مک میلان" نوشت:حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار با مقامات بلندپایه ایران اعلام کرد کشورش در حال جنگ با تروریست هایی است که منطقه را تهدید می کنند و قصد دارند سبب ایجاد تفرقه میان مسلمانان شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، میدل ایست آنلاین نوشت: از زمان سرنگونی رژیم صدام، ایران و عراق روابط گرمی داشته اند و در سال های اخیر نقش ایران در عراق افزایش یافته است. پس از تهاجم  داعش به عراق در تابستان امسال که سبب بروز تهدید هایی برای بغداد شد، روابط تهران و بغداد بیش از پیش گسترش یافت .

عبادی طی سفرش به تهران با مقامات ایران دیدار و گفتگو کرد.

او با اشاره به داعش گفت: عراق تنها با تروریسم در جنگ نیست. این یک جنگ گسترده با همه این گروه هاست.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: این تهدیدی برای منطقه محسوب می شود و این گروه های تروریستی در تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و سنی ها هستند.

این نخستین سفر حیدر العبادی به تهران از زمان به قدرت رسیدن در عراق محسوب می شود.

ائتلاف علیه داعش - که در حال حاضر شامل حملات هوایی آمریکا و دیگر کشورهای خارجی در عراق و سوریه می شود - محور گفتگوهای عبادی با مقامات بلندپایه ایرانی در تهران بود. این در حالی است که موضوعات اقتصادی نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگوی او با مقامات ایرانی بود.

عبادی در نجف اعلام کرده بود ما به نیروهای پیاده نظام خارجی نیازی نداریم. و هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که خواهان مبارزه در اینجا باشد و حتی در صورت درخواست ما نیز چنین کاری نخواهند کرد.

نخست وزیر عراق پیشتر همچنین با آیت الله سیستانی دیدار و گفتگو کرد. تلویزیون دولتی عراق اعلام کرد این نخستین بار طی چهار سال است که سیستانی با یک مقام بلندپایه دولتی عراق دیدار کرده است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار