رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

بورس ایران یکی از متنوع‌ترین بازار سرمایه منطقه است/7 میلیون و 600 هزار سهامدار در تالار شیشه ای

صالح‌آبادی بیان کرد: با وجود 40 صنعت و حضور 500 شرکت در بورس و فرابورس متنوع‌ترین بازار سرمایه را در کشور شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صالح‌آبادی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و سرمایه کشور در کیش گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند کمک زیادی به فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری کند و همچنین فرهنگ‌سازی و اطلاع‌‌رسانی از مزایای این گونه نمایشگاه‌ها است.

وی در ادامه بیان کرد: جایگاه بازار سرمایه کشور ارتقا پیدا کرده و وضعیت خوبی از جهات مختلف در منطقه بدست آورده‌ایم.

صالح‌آبادی تصریح کرد: از لحاظ ساختار بازار سرمایه که منطبق با اصول و ضوابط بین‌المللی و همچنین قانون بازار اوراق بهادار با استانداردهای بین‌المللی طراحی شده ساختار بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه کشور از متنوع‌ترین بورس در خاورمیانه است که 40 صنعت در بورس و فرابورس وجود دارد.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه حدود 500 شرکت است که ارزش تقریبی آنها بیش از 400 هزار میلیارد تومان است.

صالح‌آبادی اظهار داشت: حجم زیادی از کالاهای بورس کالا و انرژی در تالار صادراتی بورس کیش داد و ستد می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با رفع محدودیت‌های بانکی می‌توان نقش تالار صادراتی بورس کیش را توسعه و افزایش داد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی در بورس اوراق بهادار وضعیت خوبی دارد اظهار داشت: سرمایه‌گذاران از هر جای دنیا بدون محدودیت مکانی ‌می‌توانند به ساده‌ترین شکل سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: تعداد سهامداران بازار سرمایه بدون سهام عدالت 7 میلیون و 600 هزار نفر است که نشانگر پرجمعیت‌ترین بورس است که با اضافه شدن سهام عدالت به 50 میلیون نفر خواهد رسید.

رئیس سازمان بورس اعلام کرد: یکی از برنامه‌های آینده در سازمان بورس جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های زیربط و با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم تا محدودیت‌های سرمایه‌گذاری رفع و تسهیل شود.

صالح‌آبادی گفت: سازمان بورس با حذف برخی موانع مقرراتی که زاید هستند قصد دارد مسیر سرمایه‌گذاری و شفافیت اقتصادی ایجاد کند.

 همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها، ارتقای جایگاه بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور است.

رئیس سازمان بورس در رابطه با دیگر برنامه‌های سازمان اینگونه بیان کرد: توسعه برنامه‌های الکترونیکی بازار سرمایه یکی از اهداف سازمان است و همچنین توسعه برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه مدنظر قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تعامل دولت و مجلس در خصوص لایحه بودجه 94 سودآوری بنگاه‌های بازار سرمایه مدنظر قرار گرفته که از برنامه‌های کوتاه‌مدت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، سرمایه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار