معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: پنج هزارو 400 طرح مدرسه سازی در سراسر کشور توسط دولت و با مشارکت خیرین درحال ساخت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد باقر مسلمی در حاشیه بهره برداری از سه مدرسه جلگه رخ تربت حیدریه افزود: از مجموع پنج هزار و 400 مدرسه یک هزارو 200 مدرسه به صورت کامل توسط خیرین در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مدارس کشور توسط خیرین بصورت مشارکتی ساخته می شود که سهم آورده خیر به موقع تامین شده اما سهم دولت در دو سال گذشته به علت عدم تحقق بودجه تامین نشده است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ بودجه ای کشور در دولت تدبیر و امید اعتبارات پارسال برای ساخت مدرسه در اردیبهشت امسال به صورت کامل پرداخت شد.

مسلمی گفت: همچنین حدود 90 درصد اعتبارات امسال که بالغ بر چهار هزارو 300میلیارد ریال است برای ساخت طرح های نیمه تمام تخصیص یافت.

وی افزود: با جذب این اعتبارات، همه طلب پیمانکاران به صفررسیده ودوباره سهم دولت در طرح های مدرسه سازی تامین و تمامی ساخت و سازها فعال شدند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و فارس خیرین مدرسه ساز فعالیت بیشتری دارند که متاسفانه در استانهای کهکیلویه و بویراحمد، کردستان وسیستان وبلوچستان مشارکت خیرین کمتر است.

وی تاکید کرد: استانهایی که خیرمدرسه ساز کمتری دارند ازطریق مجامع خیرین کشور ساخت و ساز مدارس در آنجا انجام می شود.

مسلمی با اشاره به حذف مدارس کپری درکشور گفت: این مدارس دربرخی مناطق دردومرحله باتلاش زیاد جمع آوری شده و هرجایی که اطلاع داده شود که وضعیت مدارس نامطلوب است سعی می شود ازکلاس های پیش ساخته برخوردار شوند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مهرماه امسال 950 طرح مدرسه سازی در غالب پنج هزار و 700 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که پیش بینی می شود تاپایان سال جاری 1200پروژه دیگر نیز آماده تحویل شودش.

 

برچسب ها: مشهد ، طرح ، مدسه ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.