معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: ایشان به رغم تلاش‌های بعضی از احزاب از تحزب روحانیت جلوگیری و روحانیت را وارد عرصه‌های مدیریتی کردند که از این نظر این اقدامات ایشان بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "علی باقری" برادرزاده آیت‌الله مهدوی‌کنی و معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در تشییع پیکر حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی در دانشگاه امام صادق (ع) ایشان را اولین مدیر انقلابی دانست و گفت: زمانی که بحث بر این بود که باید وحدت بین حوزه و دانشگاه ایجاد شود، ایشان دانشگاهی را بنا کرد که بنیاد و نهاد آن بر همگرایی و همسویی آن در معارف و علوم دینی بنا شده است.  
 
باقری تصریح کرد: یک نوآوری و ابتکار ایشان به رغم تمامی فشارهایی که از قبل تا به امروز وارد می‌شود که نهاد روحانیت را به صورت حزب کنند، ایشان مقاومت کردند و اجازه نداد روحانیت وارد تحزب شود، زیرا حزب گرایی به معنای سقوط جایگاه واقعی روحانیت در بین مردم است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هرکدام از این ابتکارات ایشان و نوآوری‌هایشان به سهم خود در تاریخ انقلاب و کشور ماندگار است و ایشان از این جهت در کشورمان بی‌نظیر و بی‌بدیل است. 

همچنین علی باقری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ولایت‌مداری آیت الله مهدوی کنی راهکاری برای آیندگان جهت نجات کشور است.  
 
وی گفت: آیت‌الله مهدوی همواره سعه صدر داشتند و در عمل تقید به ولایت فقیه را به اثبات رسانده بودند و با این که در 14 خرداد امسال حالشان مساعد نبود به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) آمدند تا به صورت عملی وفاداری‌شان را نسبت به ولایت فقیه اعلام نماید.

گفتنی است؛ "آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی" رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن دوره بیماری در بیمارستان صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

شایان ذکر است؛ آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی(چهارشنبه 14 خرداد ماه) پس از بازگشت از مراسم ارتحال امام خمینی(ره) دچار حمله قلبی شد و در پی آن به کما رفت.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مهدوی ، کنی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار