سرپرست وزارت علوم:

ممکن است مجبور شویم برخی واحدهای پیام نور را تعطیل کنیم/ با هر افزایش ظرفیتی در سال تحصیلی جاری مخالفیم

نجفی گفت: حکم 4 گروه بورسیه‌های غیر قانونی متفاوت است و نام هیچ فردی به دلیل ورود به حریم خصوصی افراد در حکم برده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ نجفی سرپرست وزارت علوم در حاشیه هشتمین همایش ملی نخبگان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص این مطلب که وضعیت بورسیه های غیر قانونی و حکم آنها چه زمانی مشخص می‌شود گفت: تا دو سه روز آینده گزارش کامل بورسیه اعلام می‌شود .در یک تقسیم بندی کلی بورسیه‌ها به 4 بخش تقسیم می شود ، بورسیه‌هایی که بورس خارج را دریافت و سپس آن را تبدیل به داخل کردند و بدون شرکت در آزمون دکتری وارد این مقطع شدند، بورسیه‌هایی که به خارج اعزام و در خارج مشغول تحصیل هستند( این دسته از بورس‌ها به کمیته 5 نفره اصلا ارجاع نشد)، بورسیه‌هایی که مربی دانشگاه بودند و حکم جداگانه ای دارند و بورسیه‌هایی که از امتیازات ایثارگران برای گرفتن بورس استفاده کردند، حکم هر کدام از این کمیته ها جداگانه بوده و طی اطلاعیه ای بدون ذکر نام هیچ فردی منتشر می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اقدامات وزارت علوم برای نخبگان گفت: وزارت علوم تا سال آینده تعداد زیادی رشته‌های جدید بین رشته‌ای برگزار می‌کند که تاکنون 66 رشته برنامه ریزی شده است.

نجفی در خصوص بحث عدم مجوز شورای گسترش به برخی از رشته‌ها و رشته محل های دانشگاه آزاد در مقطع دکتری اظهار داشت: کمیته‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد، وزارت علوم و وزارت بهداشت و شورای انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود، البته رئیس دانشگاه آزاد چندین بار اعلام کرده که دکتری پذیرفته در سال جاری 70 درصد اضافه شده در حالی که آقایان مدعی مخالف دانشگاه آزاد اعلام کردند که در سال جدید 7 یا 8 برابر اضافه شده است، به نظر می‌آید که صحبت رئیس دانشگاه آزاد دقیق تر است اما این امر با توجه به ارائه نظر یکی از آقایان در خصوص هفت برابر شدن ظرفیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی این امور مورد رسیدگی قرار دارد.

وی در خصوص رشته محل‌ها اظهار داشت: ظرفیتی در حد 12 هزار نفر برای دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید اعلام کردیم که به دلیل برخی از تغییرات در دانشگاه آزاد از جمله ادغام  برخی از محل‌ها و مراکز علوم تحقیقات و تجمیع آن ،هنوز محل‌های تعیین شده را اعلام نکردیم که قرار است این امر مورد بررسی قرار گرفته و به ما اعلام شود چنانچه تا اردیبهشت 94 در تمام محل‌هایی که دانشجویان دکتری هستند فرصت داده می شود تا رشته محل‌ها را با تمام شرایط استاندارد فراهم کنیم اما با هر افزایش ظرفیتی چه در دانشگاه آزاد،‌ چه دانشگاه دولتی و دانشگاه غیر انتفاعی در سال تحصیلی جاری مخالفیم.

نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین تکلیف صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها،‌ گفت: در این باره باید بررسی کنیم و طرح‌هایی را برای سال تحصیلی آینده مطرح کنیم. یکی از این طرح‌ها در ارتباط با دانشگاه‌های غیردولتی این است که در برخی از آنها مجبور به تعطیل کردن‌شان شویم.  برخی از دانشگاه‌های غیردولتی می‌توانند از طریق ادغام با یکدیگر بحث صندلی‌های خالی را جبران کنند تا هزینه‌های اقتصادی آنها کاهش یابد. در مورد دانشگاه‌های پیام نور همین گونه است ما ممکن است مجبور شویم برخی از واحدهای پیام نور را در مراکز شهرستان‌ها تعطیل کنیم. ضرورتی ندارد ما این تعداد مرکز پیام نور و علمی کاربردی در کشور داشته باشیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
بهتره پیام نور و آموزشکده های آموزش پرورش باهم ادغام و از فنی ها تا مقطع لیسانس و ارشد و دکترا دانشجو باشهریه به راه بیفتد و نام ان را دانشگاه فنی یا علوم تکنولوژی یا علم و تکنولوژی یا فناوری ان مرکز گذاشته شود و هنرستان و کاردانش پدیرش شود به مثال دانشگاه علوم تکنولوژی یزد
آخرین اخبار