نجفی گفت: انتخاب رئیس دانشگاه بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و فعالیت دانشگاه به دلیل تأیید شورا معطل نمی‌شود.

نجفی سرپرست وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با اینکه وضعیت روسای برخی از دانشگاه‌ها بلاتکلیف است از جمله دانشگاه تهران باید بگویم که این امر به شورای عالی انقلاب فرهنگی برمی‌گردد و تصمیم‌گیری آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود. 
 
وی افزود: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی یک هفته در میان برگزار می‌شود و همان یک هفته نیز در برخی از موارد جلسات با تعطیلی مواجه می‌شود و البته این در حالی است که در مدت 2 ساعت این جلسات باید مباحث زیادی در دستور کار قرار گیرد. بنابراین اگر فعالیت‌ها با مقداری کندی همراه است به شیوه عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط دارد. 
 
نجفی تصریح کرد: البته دانشگاهی که با سرپرست اداره می‌شود نیز مشکل حادی ندارد؛ چرا که سرپرست یک دانشگاه تمام اختیارات رئیس دانشگاه را دارد. 
 
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که فعالیت یک دانشگاه را نمی‌توان به دلیل تأیید ریاست از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی معطل کرد و البته این امر از جهات اجرایی مشکلی را به وجود نمی‌آورد و ربطی به وجود سرپرست در وزارت‌خانه ندارد، چرا که این امر به شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار