سرپرست وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه تا 29 آبان فرصت قانونی جهت انتخاب وزیر علوم باقی است اما از رئیس جمهور درخواست می‌شود که هر چه سریعتر وزیر را به مجلس معرفی کند.

نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگارانگفت: از نظر قانونی برای انتخاب وزیر علوم تا 29 آبان زمان وجود دارد ولی به نظر می‌رسد هر چه سریعتر رئیس جمهور به جمع‌بندی برسد و وزیر مورد نظر را به مجلس معرفی کند، بهتر است؛ به دلیل اینکه هم‌اکنون مسائل روزمره وزارت علوم و دانشگاه‌ها برطرف شده است و مشکل مهمی در دانشگاه‌ها نیست. 
 
وی افزود: با توجه به اینکه هفته آینده نمایندگان به مجلس برمی‌گردند و فعالیت خود را آغاز می‌کنند وقت مناسبی است که رئیس جمهور به جمع‌بندی نهایی برسد و وزیر علوم را هر چه سریع‌تر معرفی کند. 
 
وی اظهار داشت: البته بهتر این است که از تمام این فرصت 3 ماه استفاده شود و در اولین فرصت ممکن تصمیم‌گیری انجام و فرد مورد نظر معرفی شود. 
 
نجفی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که آیا دیر اعلام کردن وزیر به مجلس تبعاتی را در پی دارد،‌ گفت: بحث اصلی بر این است که وقتی وزارت‌خانه‌ای توسط سرپرست اداره شود، برخی از تصمیمات درازمدت طبیعی گرفته نمی‌شود و یا اگر هم تصمیم گرفته شود به اجرا درنمی‌آید، لذا تبعات از این جهات است وگرنه مشکلی دیگر وجود ندارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
خدایی
۱۷:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
زیاد حساس نشوید
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۶:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
انشالله که تو نیستی.
آخرین اخبار