مطیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تدوین اساسنامه بنیاد خیرین حامی رفاه دانشجویان /منتظر اعلام نظر سرپرست وزارت علوم هستیم

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: اساسنامه بنیاد خیرین حامی رفاه دانشجویان تدوین شده است و هم اکنون منتظر اعلام نظر سرپرست وزارت علوم هستیم.

ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ به ۱۰۰درصد تقاضاهای وام دانشجویان از سوی معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها که به صندوق اعلام شد، چنانچه در سال گذشته بخشی از بودجه ۹۳ در قالب تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده است.
 
وی به اعتبار صندوق در سال گذشته اشاره کرد وافزود: در سال گذشته میزان اعتبار صندوق ۴۷۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۸۰ درصد محقق شد و این درحالی بود که در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به وام شهریه و ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به یارانه غذایی دانشگاههای غیرانتفاعی و آزاد کاهش داشته است.
 
مطیعی تصریح کرد: از سال ۸۸ تا ۹۲ تعداد دانشجویان دکتری ۴برابر و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۶برابر شده است، اما طی ۳سال گذشته شاهد روند نزولی اعتبارات صندوق رفاه از جمله وام شهریه بوده‌ایم و از نمایندگان مجلس در خواست داشته‌ایم که در بودجه ۹۴ این موارد یعنی کمبود اعتبارات را لحاظ کنند.
 
وی اظهار داشت: بنیاد خیرین حامی رفاه دانشجویان در حال شکل گیری است و اساسنامه آن تدوین شده است و هم اکنون منتظر اعلام زمان از سوی سرپرست وزارت علوم هستیم که بتوانیم اولین جلسه مجمع موسس بنیاد خیرین حامی رفاه دانشجویان را برگزار کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سعید
۱۹:۰۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
مسئولان هم فقط حرف می زنن کی می خوان عمل کنن معلوم نیست
آخرین اخبار