آهنگ رشد اقتصادی چين در سه ماهه سوم سال 2014 کند شد و به پايين‌ترين سطح در بيش از پنج سال گذشته رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آماري که روز سه‌شنبه از سوي  دولت چين منتشر شد، در سه ماهه سوم سال 2014 (ژوييه تا سپتامبر)، توليد ناخالص داخلي دومين اقتصاد بزرگ جهان هفت و سه دهم درصد رشد پيدا کرد که در مقايسه با سه ماهه دوم دو دهم درصد کاهش را نشان مي دهد.

چين در سه ماهه دوم رشد اقتصادي هفت و نيم درصدي را به ثبت رسانده بود.

اين ميزان رشد اقتصادي کمي از متوسط پيش‌بيني‌هاي 17 تحليل‌گر که خبرگزاري فرانسه نظر آنها را جويا شده بود، بهتر است. اين تحليل‌گران به طور ميانگين رشد اقتصادي هفت و دو دهم درصدي را در سه ماهه سوم سال کنوني ميلادي براي چين پيش‌بيني کرده بودند.

دفتر ملي آمار چين اعلام کرد در مجموع نه ماه نخست سال 2014، رشد اقتصادي چين هفت و چهار دهم درصد بود که کمتر از هدف رسمي هفت و نيم درصدي است که پکن براي کل سال تعيين کرده است.

دفتر ملي آمار چين خاطر نشان کرد: «اقتصاد در سه سه ماهه نخست سال 2014 از پويايي رشد پايدار برخوردار بود اما جو حاکم چه در داخل چه در خارج همچنان بسيار دشوار است و توسعه اقتصادي ما هنوز با چالش‌هاي زيادي روبرو است».

چين در سال 2012 و 2013 رشد اقتصادي هفت و هفت دهم درصدي را که پايين‌ترين سطح از سال 1999 بود به ثبت رساند.

تحليل‌گران براي کل سال 2014 رشد اقتصادي هفت و سه دهم درصدي را براي اين کشور پيش‌بيني مي کنند که ضعيف‌ترين رشد اقتصادي از نزديک به يک قرن پيش تاکنون خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد اقتصادی ، چین ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار