همایش بزرگداشت علامه سید مرتضی عسکری(ره) و میز گرد تخصصی «واکاوی آراء و اندیشه های علامه عسکری(ره)» در دانشکده اصول الدین قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ سید محمد جواد حسینی اشکوری دبیر ستاد بزرگداشت علامه عسکری(ره) ضمن اعلام این خبر گفت:در هفتمین سال از ارتحال محقق برجسته جهان اسلام مرحوم آیت الله علامه سید مرتضی عسکری(ره)به همت کانون فرهنگی علامه عسکری(ره) دانشکده اصول الدین قم همایش بزرگداشتی با حضور استادان،دانشجویان و پژوهشگران علاقمند در این دانشکده برگزار می گردد.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی دانشکده اصول الدین قم افزود: از جمله برنامه های مهم این همایش که از ساعت 9 تا 12 صبح روز چهار شنبه 30 مهر ماه برگزار خواهد شد،میزگردتخصصی با عنوان « واکاوی آراء و اندیشه های علامه عسکری(ره)»با حضور صاحب نظران و کارشناسان حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره به حضور بیت معزّز مرحوم علامه عسکری(ره) در این همایش افزود: حجت الاسلام و المسلمین ادیبی لاریجانی،دکتر محمد رجبی دوانی و دکتر محمد دزفولی در این میزگرد به بررسی و تبیین آراء و اندیشه های علامه عسکری در زمینه های تاریخ و حدیث خواهند پرداخت.

اشکوری با تأکید بر جنبه پژوهشی این میزگرد به عنوان کارگاه بررسی و تبیین آراء حدیثی و تاریخی علامه عسکری و تأثیر شگرف آثار و اندیشه های ایشان بر روند پژوهش های تاریخ و حدیث خاطر نشان کرد: به شرکت کنندگان در این میزگرد، از سوی دانشکده اصول الدین قم گواهی شرکت در کارگاه اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد:از دیگر برنامه های این همایش،برگزاری نمایشگاه«مرزبان مکتب اهل بیت(ع)»است که به معرفی شخصیت علمی و خدمات پژوهشی آن محقق خستگی ناپذیر می پردازد.

دبیر ستاد بزرگداشت علامه عسکری(ره)یادآور شد: این نمایشگاه از روز برگزاری همایش به مدت یک هفته در تالار «آیت الله معرفت» دانشکده اصول الدین قم دایر خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/ا


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.