آلونسو با هوندا کار می‌کند نه مک‌لارن

اگر قرارداد آلونسو با هوندا نهایی شود، او در طول سه سال ۱۰۵ میلیون یورو از این کمپانی ژاپنی دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران طبق خبری که در "اسپید ویک" منتشر شد، کمپانی ژاپنی هوندا برنامه دارد تا سه سال آینده در رقابت های فرمول یک به عنوان قهرمانی برسد. طبق این برنامه آلونسو هم که جدایی او از فراری پیش بینی می شود قرار است به عنوان نماینده هوندا در تیم مک لارن رانندگی کند.
 
تقریباً از ابتدای این فصل، خبر جدایی فرناندو آلونسو از تیم فراری در تمامی محافل ورزشی دیده و خوانده می شد. اما هنوز خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است.
 
براساس نوشته های "اسپید ویک" آلونسو در صدر لیست رانندگانی است که این روزها هوندا، پارتنر جدید تیم مک لارن به دنبال آنها می گردد. به غیر از این خبرهای ضد و نقیض حاکی از آن است که مدیر برنامه های آلونسو تقریباً تمامی کارهای این راننده اسپانیایی را با هوندا نهایی کرده است. طبق این خبرها، قرار است هوندا راننده شماره یک مک لارن را انتخاب کند و خود این تیم بریتانیایی در مورد راننده شماره دو تصمیم خواهد گرفت.
 
اگر قرارداد آلونسو با هوندا نهایی شود، او در طول سه سال، ۱۰۵ میلیون یورو از این کمپانی ژاپنی دریافت خواهد کرد. راننده دوم اما دستمزد خود را از تیم مک لارن خواهد گرفت.
علاوه بر این، هوندا قبول دارد که یک ماه از برنامه طراحی و تولید موتورهای فرمول یک خود عقب تر است. اما باور دارد این تغییر زمینه مناسبی را فراهم کرده تا این کمپانی ژاپنی بتواند با دستی باز، تغییراتی رادیکالی در طراحی موتور خود داشته باشد.
 
همچنین گفته می شود هوندا به غیر از اینکه قصد دارد به عنوان تأمین کننده موتور و اسپانسر با مک لارن همکاری کند، در نظر دارد ۲۵درصد از سهام رون دنیس را در تیم هم خریداری کند. اگر برنامه خرید سهام از طرف هوندا خوب پیش برود، آن وقت پیس بینی می شود کسی در تیم مشغول به کار شود که آشنایی کافی با هوندا و این کمپانی داشته باشد. آن فرد هم کسی نیست جز گرهارد برگرد.
 
به غیر از این شایعات حاکی از این است که هوندا قرار است برخی از مهندسین خود را که در MotoGP مشغول به کار هستند با برخی از مهندسین قدیمی کمپانی ادغام کند و اگر مک لارن در پایان سال آینده نتواند به موفقیت نسبتاً خوبی برسد، تیمی مجزا در فرمول یک به عنوان تیم اصلی خود داشته باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آلونسو ، مک لارن ، هوندا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار