کیمی رایکونن 35 ساله شد

کیمی رایکونن،یکی از جانشینان مایکل شوماخر در تیم فراری و آخرین قهرمان فراری ۳۵ ساله شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  راننده فنلاندی مسابقات فرمول یک و رالی رایکونن در ۱۷ اکتبر سال ۱۹۷۹ در شهر اسپو دومین شهر پر جمعیت فنلاند پس از هلسینکی پایتخت به‌دنیا آمد. او به خونسردی و کم حرفی شهرت دارد به طوریکه به او لقب Iceman یا مرد یخی داده‌اند.

او  مسابقات فرمول یک را با تیم سائوبر در سال ۲۰۰۱ شروع کرد و سپس در سال ۲۰۰۲ به تیم مک لارن مرسدس منتقل و در سال ۲۰۰۷ با قراردادی معادل ۵۱ میلیون دلار به تیم فراری پیوست.

او در سال ۲۰۰۷ با اختلاف یک امتیاز رانندگان تیم مک لارن، فرناندو آلونسو و لوئیز همیلتون را پشت سر گذاشته و به مقام قهرمانی جهان رسید .
این در حالیست که خود او در سومین سال حضورش در فرمول یک قهرمانی در سال ۲۰۰۳ را با اختلاف دو امتیاز به مایکل شوماخر و در سال ۲۰۰۵ به فرناندو آلونسو واگذار کرد.

اولین پیروزی رایکونن در فرمول یک در سال ۲۰۰۳ گراندپری مالزی و آخرین آن در سال ۲۰۰۹ گراند پری بلژیک ثبت شده و در مجموع ۱۸ جایزه بزرگ را با پیروزی به پایان رسانده. پیروزی او در پیست اسپا-فرانکورشامپ بلژیک چهارمین پیروزی او در این پیست بود که پس از آن هم تیمی‌هایش به او لقب Kimi the king of Spa دادند.

پس از قهرمانی در سال ۲۰۰۷ در مراسم اهدای جوایز فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی که همه ساله در موناکو بر‌گزار می‌شود، اتومبیل فراری او که با آن به مقام قهرمانی رسید.

او یکی از با استعدادترین رانندگان فرمول یک است، پس از اینکه جانشین مایکل شوماخر در تیم فراری شد، در همان سال هم خود و هم تیم فراری را به مقام قهرمانی جهان رساند.

رایکونن در ژوئیه سال ۲۰۰۴ با جنی دالمن مدل فنلاندی و برنده مسابقات ملکه زیبایی اسکاندیناوی سال ۲۰۰۱ ازدواج کرد. این دو هم اکنون در سوئیس زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار