رئیس ستاد شورای سیاست گذاری نمایشگاه عطر سیب گفت: امسال سیستمی شدن اطلاعات و آمار هیات های مذهبی شهر تهران مورد نظر است.

  به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام میثم امرودی  درخصوص اتفاقات نو دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت: برای نخستین بار شهرداری تهران از مدیران و مسئولان سایت ها و فضاهای مجازی، گروه ها و رسانه ها و موسساتی که هیات های مذهبی برای برداشت اطلاعات فرهنگی به آنها مراجعه می کنند، برای حضور به نمایشگاه دعوت کرده است تا هیات های مذهبی امکان دسترسی به آنها را داشته باشند.

وی افزود: دیگر اتفاق مهم امسال  سیستمی شدن اطلاعات و آمار هیات های مذهبی شهر تهران مورد نظر است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه های فرهنگی دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب برای جذب گروه های مختلف سنی طراحی شده و فضاسازی صورت گرفته از جاذبه های این نمایشگاه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای ابتدای سال تحصیلی قرار داریم از همه خانواده های تهرانی می خواهیم که برای یک ساعت هم که شده به پارک ولایت بیایند و از این فضای فرهنگی خاص محرم بهره مند شوند.

حجت الاسلام امرودی افزود: سفره های اقوام ایرانی و خلاقیتی که در نذورات محرم دارند در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد و مسیر پیاده روی اربعین به عنوان جلوه ای از وحدت مسلمانان و تشیع یکی دیگر از برنامه های فرهنگی است که در نمایشگاه عطر سیب طراحی شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شش نمایشگاه در ایام محرم در عطر سیب برپاست، اعلام کرد: نمایشگاهی درخصوص تحریفات واقعه عاشورا، درس های بصیر که از عاشورا می توانیم بگیریم، بین الحرمین و حرم حضرت عباس (ع) و حرم اباعبدالله حسین(ع) طراحی شده است و برنامه های مفصلی در قالب تعزیه های صحیح از سوی بهترین تعزیه خوان های ایران، برپایی زیارت عاشورا، تئاتر های خیابانی و اهتزاز پرچم متبرک حرم حضرت امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس(ع) از برنامه های مهم فرهنگی است که در نمایشگاه برقرار است.

رئیس ستاد شورای سیاست گذاری نمایشگاه عطر سیب با اشاره به وجود دو نشریه که در طول برگزاری این نمایشگاه منتشر می شوند ، گفت: یکی از این نشریات در اختیار هیات ها قرار می گیرد که در آن به موضوعات مهم ایام محرم از نظر فرهنگی و محتوایی پرداخته شده است و نشریه دیگر در قالب بولتن به موضوع خاص از درس های عاشورا می پردازد.

به گفته رئیس ستاد شورای سیاست گذاری نمایشگاه عطر سیب امسال برای محتوای فرهنگی این نمایشگاه ، گروه های فرهنگی و علمی طراحی شد و به ویژه سعی شده است درخصوص محصولات فرهنگی، کارشناسان زبده نظر دهند و شاخصه تعریف شده و بر اساس آن عمل شود.

حجت الاسلام امرودی با اعلام اینکه بودجه هفت میلیارد تومانی از سوی شورای شهر برای هیات های مذهبی شهر تهران تعیین اعتبار شده است، خاطرنشان کرد: شش گروه برای دریافت این اعتبار مشخص شده اند که در کف آنها هیات های دانش آموزی قرار دارند و بالاترین اعتبارات به هیات های دانشجویی و مساجد در سطح بالا تعلق می گیرد. بر اساس نظر شورای شهر تهران توجه به عاشورا و محرم در بالاترین میزان تقریر شعائر مذهبی قرار دارد.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار